مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: چهار هزار و 840 واحد در طرح اقدام ملی مسکن در 57 شهر زیر 100 هزار نفر استان احداث می‌ شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌شرقی با اعلام اینکه چهار هزار و 840 واحد در طرح اقدام ملی مسکن در 57 شهر زیر 100 هزار نفر استان احداث می‌ شود، گفت: طرح اقدام ملی مسکن شامل تأمین زمین، عقد قرارداد، پیگیری احداث واحدهای مسکونی و واگذاری آن به مردم است.

به گزارش جماران، حافظ باباپور  در جلسه طرح اقدام ملی مسکن با محوریت آغاز عملیات ساخت و احداث واحدهای مسکونی در استان و شهرستان‌ها با بیان اینکه اولویت اصلی بنیاد مسکن در سال جهش تولید اجرای این طرح در این شهرهاست، افزود: این طرح همزمان با سراسر کشور در این استان نیز با همکاری اداره کل راه و شهرسازی اجرا می‌شود.

وی اظهار داشت: سهمیه اولیه استان در طرح اقدام ملی مسکن در ۱۸ شهر به تعداد یک هزار و ۳۵۹ واحد است که با برنامه مدون بنیاد مسکن و راه شهرسازی استان و با تعامل و همکاری یکدیگر عملیات اجرایی آن شروع می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان نیز در این جلسه با بیان اینکه در سال جهش تولید با مدیریت صحیح و هدفمند برای رسیدن به اهداف و برنامه‌های اساسی راه و شهرسازی اقدامات لازم انجام می‌شود، گفت: طرح اقدام ملی مسکن شامل تأمین زمین، عقد قرارداد، پیگیری احداث واحدهای مسکونی و واگذاری آن به مردم است و این کارها در اولویت برنامه‌های این اداره کل قرار دارد.

ابوالقاسم سلطانی، افزود: بخشی از اراضی مورد نظر در شهرهای مورد هدف برای احداث واحدهای یاد شده در حال تخصیص و واگذاری آن به عوامل اجرایی سازندگان است.

وی اظهار داشت: امید است در این استان نسبت به دیگر استان‌ها عملیات اجرایی ساخت و احداث واحدها با تخصیص و تأمین اعتبارات بانک‌ها و آورده‌های مردمی به زودی آغاز شود.

سلطانی، با اشاره به اینکه تسهیلات درنظر گرفته شده در حوزه احداث مسکن برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن طبق تصمیمات دولت ۷۵ و حداکثر ۱۰۰ میلیون تومان است، ادامه داد: بدون شک با انجام چنین طرح‌هایی در استان و شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت علاوه بر ایجاد اشتغال در بخش‌های مختلف و رفع محرومیت، جهش تولید در استان محقق می‌شود.

در این جلسه معاونان، مدیران و کارشناسان در زمینه اجرای بهتر این طرح در استان و شهرستانها نظرات خود را اعلام کرده و مقرر شد که در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و واگذاری اراضی برای احداث طرح اقدام ملی مسکن در قالب گروههای ساخت ۳ تا ۵ نفری مشروط بر تصویب موضوع در شورای مسکن استان انجام تا روند اجرایی طرح تسریع شود.

همچنین برای کاهش هزینه‌های ساخت و عدم نیاز به هزینه کرد، قیمت گذاری اراضی پیشنهاد شد تا در صورت تصویب در شورای مسکن استان واگذاری در قالب ۹۹ ساله صورت گیرد تا سهم آورده نقدی اعضا کاهش یابد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.