رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان امروز(چهارشنبه چهارم تیرماه) از شناسایی 135 بیمار مبتلا به ویروس کرونا طی 24 ساعت اخیر در این استان خبر داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اعلام شناسایی ۱۳۵ بیمار مبتلا به ویروس کرونا طی۲۴ ساعت اخیر در این استان، گفت: آمار فوت شدگان بر اثر بیماری کرونا در کردستان از ابتدا تا کنون ۲۶۱ نفر بوده است.

به گزارش جماران، فرزین رضاعی ظهر امروز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در خصوص آخرین آمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در استان کردستان گتف: در ۲۴ ساعت اخیر در سراسر استان کردستان ۱۳۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان به روند افزایش شمار افراد بستری شده در مراکز درمانی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۵۸۵ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری و مورد مداوا هستند.

وی به وضعیت افراد بستری شده در بیمارستان‌های سنندج اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر در بیمارستان توحید سنندج ۱۹۸ نفر، بعثت سنندج ۵۸ نفر و کوثر سنندج ۱۳۳ نفر مبتلا به ویروس کرونا بستری هستند.

رضاعی ضمن اشاره به وضعیت بستری بیماران مبتلا به کرونا در سایر بیمارستان‌های استان کردستان، بیان کرد: هم اکنون در بیمارستان امام خمینی سقز ۵۷ نفر، بوعلی مریوان ۲۷ نفر، فجر مریوان ۲۲ نفر، شهید بهشتی قروه ۱۹ نفر، امام حسین بیجار ۱۷ نفر، بیمارستان سینای کامیاران ۱۵ نفر، بیمارستان امام خمینی (ره) در دیواندره ۱۵ نفر، شهید چمران در سروآباد یک نفر، شهدای دهگلان پنج نفر و در بیمارستان رازی بانه ۱۸ نفر بستری هستند.

وی به وضعیت افراد بستری شده در بخش‌های ویژه اشاره کرد و یادآور شد: هم اکنون ۸۶ بیمار مبتلا به کرونا در کردستان در بخش ویژه (آی. سی.یو) بستری هستند.

رضاعی آمار فوت شدگان بر اثر بیماری کرونا در کردستان از ابتدا تا کنون را ۲۶۱ نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۵۷ نفر در سقز، ۸۶ نفر در سنندج، ۲۲ نفر در قروه، ۲۱ نفر در بانه، در مریوان ۱۶ نفر، ۱۹ نفر در بیجار، ۲۴ نفر در کامیاران، ۱۱ نفر در دیواندره و پنج نفر در دهگلان جان باختند که همه موارد به صورت بهداشتی و با رعایت دستورالعمل‌های مرتبط دفن شده‌اند.

وی خطاب به مردم استان کردستان، عنوان کرد: همچنان روند فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، شست‌وشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون، اجرای اصول بهداشتی و قرنطینه را تا قطع زنجیره این ویروس مهلک رعایت کنید در غیر این صورت افزایش تعداد زیاد مبتلایان و مرگ بر اثر کرونا در استان را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.