به گزارش خبرنگار مهر، فرزین رضاعی ظهر امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران استان کردستان آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در این استان را تا ظهر امروز چهارشنبه مورخ ۲۴ اردیبهشت ماه جاری یک‌هزار و ۹۳۴ نفر اعلام کرد.

وی گفت: شهرستان‌های سنندج ۵۴۳ نفر، سقز ۴۲۰ نفر، بانه ۲۲۷ نفر، قروه ۱۶۲ نفر، دیواندره ۱۴۷ نفر، مریوان ۱۱۳ نفر، بیجار ۱۱۱ نفر، کامیاران ۹۸ نفر، دهگلان ۸۷ نفر و سروآباد ۲۶ نفر مبتلای قطعی به کروناویروس دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیان کرد: از ابتدا تاکنون تعداد کل آزمایشات انجام گرفته ۶ هزار و ۲۴۲ نمونه است که از این تعداد ۱۹۳۴ مورد مثبت، ۴۱۴۶ مورد منفی و ۱۶۲ مورد اعلام نشده است.

وی افزود: متأسفانه ۱۳۷ نفر از مردم استان کردستان شامل ۳۶ نفر در سقز، ۳۱ نفر در سنندج، ۱۹ نفر در قروه، ۱۹ نفر در بانه، ۹ نفر در کامیاران، ۹ نفر در بیجار، هفت نفر در مریوان، پنج نفر در دیواندره و دو نفر در دهگلان به دلیل ابتلاء به کروناویروس فوت شده‌اند که همه موارد به صورت بهداشتی و با رعایت دستورالعمل‌های مرتبط دفن شده اند.

رضاعی با اعلام ۱۰۹۰ بیمار بهبود یافته اند، گفت: روند بهبود افراد مبتلا به ویروس کرونا در استان کردستان همچنان سیر صعودی دارد.

وی اشاره به اهمیت مرحله اول غربالگری بیماری کرونا در روند پیشگیری و کنترل بیماری تا به امروز، گفت: اولویت در غربالگری مرحله دوم، سالمندان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند، بنابراین از مردم عزیز استان خواهشمندیم با پاسخگویی به شماره تماس ۴۰۳۰ با مراقبین سلامت و بهورزان همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.