به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عابدین رستمی ظهر امروز دوشنبه در نشست شورای اداری شهرستان قروه با بیان اینکه کرونا باعث شکل گیری همیاری میان مردم شد، اظهار داشت: مدیریت بحران در این مدت نشان داد همیاری مردم و مسئولان تا چه میزان می‌تواند در کنترل شرایط تأثیرگذار باشد.

وی مهمترین نکنه در بحران کرونا را معیشت مردم دانست و افزود: مسئله معیشت مردم به اندازه‌ای اهمیت دارد که وقتی ورود پیدا کردیم به نسبت شهرستان آمارهای بالایی را ملاحظه کردیم لذا نیاز است این مهم مورد نظر جدی قرار گیرد.

به گفته رستمی رزمایش کمک‌های مؤمنانه باید باشد تا لایه‌ها و خلأها و کاستی‌ها را پر کند و این کمترین خواسته مقام معظم رهبری از مردم است و در واقع پایه مدیریت بحران همدلی مردم بود و همین وجه تمایز در این شرایط با دیگر کشورها محسوب می‌شود.

وی از شناسایی ۴ هزار و ۵۰۰ خانوار نیازمند آسیب دیده از کرونا خبر داد و تصریح کرد: تمامی این افراد تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند و لازم است دامنه فقر و نیاز در شهرستان کاهش یابد و علت این امر بخشی به تحریم‌ها و بخشی هم به عقب ماندگی‌ها در منطقه باز می‌گردد.

رستمی از تهیه و توزیع ۶ هزار و ۲۵۰ بسته معیشتی به ارزش هر بسته ۳۰۰ هزار تومان در میان خانوارهای نیازمند در کنار توزیع ۶ هزار بسته بهداشتی گفت.

وی با تأکید بر جدی گرفتن کرونا و رعایت فاصله گذاری اجتماعی، بیان کرد: در هر شرایطی باید تکریم ارباب رجوع رعایت گردد و دقت شود که در این زمینه حتی اگر نمی‌توان کاری کرد با مردم همدلی لازم ضرورت دارد.

رستمی با بیان اینکه بخش عظیمی از نیاز مردم با همدلی رفع می‌شود گفت که وقتی مسئولان همدل مردم می‌شوند اعتماد ایجاد می‌گردد.

وی در ادامه به مسئولیت پذیری و تعهد مسئولان اشاره کرد و افزود: مدیریت و ریاست، کار مسئولیت پذیری را سخت‌تر می‌کند لذا باید دانست که مدیریت امانت است و در حفظ این مسئولیت و امانت باید حواسمان به خون شهدا باشد.

امام جمعه قروه همچنین از بروکراسی اداری انتقاد کرد و یادآور شد: سعی شود تا جایی که قانون اجازه می‌دهد فرآیند اداری کمتر شده و شرایط برای راه اندازی کار مردم مهیا گردد.

حجت الاسلام رستمی گفت که مدیریت باید دو لبه باشد که یک طرف آن مربوط به صداقت و یک طرف دیگر به رابطه خوب با مردم وصل می‌شود.

وی در بخش دیگر از سخنان خود به انتقاد از مسئولان استان پرداخت و عنوان کرد: انتظار داشتیم مسئولان استان همانند فرماندار شهرستان پای کار باشند و شهرستان را ببینند.

مطابق اظهارات او فرماندار قروه در این مدت سینه سپر کرد برای کمک به مردم و این به خاطر بومی بودن فرماندار و شناخت او نسبت به نیازهای مردم و منطقه است.

وی با تأکید بر اینکه کمک‌هایی که شده خوب بوده اما هنوز نتوانسته سقف نیازهای مردم را رفع کند توجه به معیشت مردم و تأمین نیازهای بیشتر مردم را مهم دانست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.