به گزارش خبرنگار مهر، خالد جعفری شامگاه یکشنبه در جلسه بررسی طرح‌های توانمندسازی اقتصادی زنان، با یادآوری اینکه زنان در گذشته نیز نقش پررنگی در اقتصاد خانواده داشته اند، اظهار داشت: فاصله گرفتن زنان از فعالیت‌ها و مشاغل خانگی و افزایش سطح توقعات در جامعه، از جمله دلایل بیکاری بانوان است.

وی با اشاره به موفقیت‌های تعدادی از زنان کارآفرین استان، افزود: به لحاظ فرهنگی، بانوان زمینه اشتغال خانگی و ایجاد خوشه‌های اقتصادی را دارند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان با اشاره به اجرای طرح ابرار در چهار روستای استان، این طرح را الگویی برای ایجاد توسعه دانست و ادامه داد: در روستاها شرایط برای ایجاد برخی مشاغل فراهم تر است.

جعفری پایین بودن سطح درآمد خانوارها را ریشه بسیاری از مشکلات عنوان کرد و یادآور شد: آموزش مهارت‌ها باید با برنامه و در راستای ایجاد اشتغال و افزایش سطح درآمد خانواده‌ها باشد و برای فعالیت‌های فراوانی که زنان در قدیم داشتند، جایگزین تعریف کنیم.

وی در خصوص طرح ایجاد بازار ویژه فروش تولیدات بانوان، بیان کرد: ایجاد بازار و بازاریابی محصولات، نه تنها در شهرها بلکه در روستاها نیز باید پیگیری شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: مجموعه دفتر امور بانوان و خانواده استانداری می‌تواند نقش فعال‌تری در هماهنگی‌ها در راستای کمک به اشتغال بانوان داشته باشد و ما هم از کمک و حمایت‌های لازم دریغ نخواهیم کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.