رضا نقدی دوشنبه در دیدار با آیت الله سید محند شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان سمنان اظهار داشت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای با هدف تربیت نیروی انسانی متخصص، کارآفرین و متناسب با فرصت‌های جدید شغلی برای پاسخگویی به نیازهای بازار کار در حوزه‌های مهارتی و تکنولوژی و همچنین افزایش اشتغال مولد و کاهش بیکاری، رسالت و ماموریت خود را دنبال می‌کند.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان گفت : این دانشگاه از طریق تربیت متخصصان کارآفرین و نیز تعامل با مراکز صنعتی و بخش‌های دولتی و خصوصی ، زمینه‌های لازم را برای کسب مهارت ، ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای جوانان فراهم کند زیرا کلید اشتغال و مهارت‌آموزی همراه با نگاه کارآفرینی است که این امر در دانشگاه فنی و حرفه ای کاملا ملموس و قابل رویت است و ۶۵ درصد فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه ای، جذب بازار کار می شوند.

وی افزود: در کشورهای توسعه یافته، آموزش های مهارتی به عنوان اصلی جدایی ناپذیر در پیشرفت کشور مورد توجه است. 

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان ادامه داد: یکی از امتیازات خوب این دانشگاه برای دانشجویان این است که بعد از گذراندن دوره آموزش و تحصیل در دانشگاه فنی و حرفه ای به همراه کسب تجربه کافی، می توانند بلافاصله برای خودشان اشتغالزایی کرده و با ایجاد و راه اندازی کارگاهی برای چند جوان دیگر نیز شغل ایجاد کنند.

نقدی افزود: برخوردار نبودن جوانان جویای کار از مهارت یکی از دلایل مشکل بیکاری است و  رفع این مشکل در گرو تغییر فرهنگ اشتغال، ترویج آموزش های مهارتی و ترغیب جوانان به فراگیری از این آموزش هاست.

دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان بیش از ۴ هزار دانشجو و  ۴ دانشکده در شهرستان‌های سمنان و شاهرود و امیرآباد دامغان دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.