دیاکو افشردل روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هیات کوهنوردی مهاباد در راستای کمک به افرادی که به دلیل تعطیلی بازار در شرایط کرونا دچار آسیب مالی شده‌اند، این مبلغ را از اعضای انجمن‌ و باشگاه‌های کوهنوری جمع‌آوری کرد.

وی ادامه داد: مبلغ تهیه شده به صورت کمک نقدی برای تهیه بسته‌های معیشتی به هیات امنای بازار مهاباد تحویل داده شده است تا در بین خانوارهای نیازمند توزیع شود. 

وی اضافه کرد: بسیاری از افراد جامعه با شیوع این بیماری و به دنبال آن تعطیلی کسب و کار، اشتغال خود را از دست داده و خانواده‌های بسیاری با مشکلات اقتصادی مواجه شده‌اند که باید به آنها کمک شود.

رییس هیات کوهنوردی مهاباد اظهار داشت: هم‌اکنون ۲ هزار ورزشکار مهابادی در قالب پنج باشگاه و یک انجمن عضو مجموعه کوهنوردی این شهرستان هستند.

به گزارش ایرنا، هزار بسته معیشتی از محل کمک‌های مردمی و مشارکت خیران، کمیته امداد و سپاه تامین با شروع ماه مبارک رمضان در بین خانوارهای نیازمند این شهرستان توزیع شده است.

با توجه به شیوع کرونا و دستور ستاد مقابله با کرونا مبنی بر تعطیلی بازار و بسیاری از مشاغل، اقشار کم‌درآمد جامعه از جمله کارگران، دستفروشان و افراد روزمزد دچار مشکل مالی شده‌اند که بر این اساس اقدام خیرخواهانه خیران در این روزها قابل ستایش است.

خیّران مهابادی در مجموع تاکنون ۶۰ میلیارد ریال برای مقابله با گسترش ویروس کرونا، تامین تجهیزات بیمارستانی و تهیه بسته‌های معیشتی به خانواده‌های نیازمند کمک کردند.

پنج‌هزار و ۲۴۰ خانوار مهابادی هم‌اکنون با ۱۲ هزار نفر زیر چتر حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند که از این تعداد، هزار و ۵۰ دانش‌آموز، ۷۳۱ ایتام و محسنین و ۱۱۰ نفر دانشجو هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.