فرمانده سپاه ناحیه ملایر روز پنجشنبه در حاشیه این رزمایش در جمع خبرنگاران افزود: توزیع نخستین مرحله رزمایش کمک مومنانه در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان بین چهار هزار نیازمند ملایری آغاز شد.

سرهنگ سیدجواد حسینی بیان کرد: با همدلی و هم‌افزایی تمامی دستگاه‌های اجرایی، نهادهایی همچون بهزیستی، کمیته امداد، اوقاف و امور خیریه و کمک‌های مردمی این اقدام خیر نیک برای کمک به نیازمندان و اقشار آسیب‌دیده از کرونا انجام شد.

وی گفت: همچنین بسیجیان، پایگاه‌های مقاومت بسیج، حوزه‌های مقاومت و رده‌های مختلف اقشار بسیج پای کار آمدند و امروز /پنجشنبه/ نخستین مرحله توزیع بسته‌های معیشتی بین چهار هزار نیازمند ملایری آغاز شد.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر ادامه داد: در مرحله نخست ۶ هزار نیازمند در سطح شهرها و روستاهای ملایر توسط کمیته شناسایی و پایگاه‌های مقاومت بسیج شناسایی شد که تمامی این افراد خارج از پوشش نهادهایی حمایتی همچون کمیته امداد و بهزیستی هستند.

سرهنگ حسینی بیان کرد: اولویت ما در توزیع بسته‌های معیشتی در مرحله بعد، خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی است و امیدواریم بتوانیم در سه مرحله این رزمایش به نیازمندان این شهرستان در این بحران کمک کنیم.

وی ارزش هر بسته معیشتی را بین ۳۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان عنوان کرد و گفت: در مرحله نخست رزمایش کمک مومنانه حدود یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای تهیه این کمک‌ها هزینه شد.

سرهنگ حسینی اظهار داشت: مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه همزمان با میلاد با سعادت امام حسن مجتبی(ع) در نیمه رمضان و مرحله سوم در عید سعید فطر اجرا می‌شود.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر نیز بیان کرد: از این تعداد ۲ هزار بسته حمایتی با مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان توسط اوقاف و امور خیریه این شهرستان تهیه شده است.

پژمان جعفری افزود: این کمک‌ها در راستای طرح ضیافت و همدلی با عنوان کمک مومنانه تهیه و بین خانواده‌های نیازمند توزیع می‌شود.

وی گفت: برای هر بسته حمایتی ۳۰۰ هزار تومان از محل درآمد موقوفه شادوران سیف الدوله هزینه شده و شامل اقلامی همچون برنج، مرغ، ماکارونی، قند و شکر، کنسرو ماهی، روغن و خرما و پنیر است.

رزمایش «مواسات،‌ همدلی و کمک مومنانه» بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب صورت گرفت و برای اجرای این رزمایش تمام نهادهای دولتی و مردمی وارد عرصه شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.