این افراد شامل یاوران وقف، فعالان قرآنی ، خادمان امامزادگان و اصحاب رسانه بودند که با اهداء لوح سپاس و هدایایی از آنان تجلیل شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه در این آیین با قدردانی از خبرنگاران و یاوران فعال حوزه وقف با اشاره به اهمیت و احیای این سنت پسندیده اسلامی گفت: وقف صدقه‌ای جاری و مستمر است که آثار آن تا قیام ، قیامت باقی است .

حجت الاسلام سیدابراهیم حسینی همچنین بابیان اینکه واقفان مطابق با نیاز روز جامعه اموال خود را وقف کنند افزود: ترویج سنت وقف مهم ترین راه گسترش معارف دینی در جامعه است.

امام جمعه ابرکوه همچنین با بیان حدیث و روایت از معصومین (ع) در اهمیت خدمت به خلق الله گفت: مردم خانواده و عیال خداوند متعال هستند و کسانی که ، خدمت کنند به مردم در واقع به خدا خدمت کردند.

وی همچنین اتحاد ، همدلی و انسجام مدیران را بهترین عامل موفقیت برای خدمت به مردم دانست و افزود: محبوبترین مردم نزد خداوند کسانی هستند که شادی  را برای مردم به ارمغان آوردند.

حسینی با تاکید براینکه خدمت به مردم وظیفه همه مدیران و کارگزاران است ، ادامه داد: جلب رضای خداوند متعال در حل مشکلات خلق است و این بهترین شاخصه مدیران است.

همچنین رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ابرکوه  درحاشیه این مراسم به ایرنا گفت : امسال افراد خیر ۳۰ میلیارد ریال برای فعالیت‌های عمرانی به امامزادگان این شهرستان کمک کردند و با وجود برخی مشکلات اقتصادی کمک‌های مردمی رو به افزایش است.

سید محسن ابطحی بابیان اینکه در پرداخت نذر مردمی شاهد رشد ۳۰ درصدی هستیم، افزود: مردم و خیران در یک سال گذشته افزون بر ۳۰ میلیارد ریال نذورات خود را به امامزادگان اهداء کردند.

ابطحی همچنین با اشاره به تداوم خشکسالی و تأثیر آن بر کاهش میزان درآمد موقوفه‌های بخش کشاورزی اظهارداشت: با این وجود درآمد موقوفه‌ها در بخش کشاورزی ۵۰ درصد رشد دارد .

رئیس اداره اوقاف ابرکوه بابیان اینکه تاکنون ۳۴۰ موقوفه در سامانه جامع اوقاف به ثبت رسیده است ، تصریح کرد: درآمدها در اجرای نیات واقفان خیراندیش صرف مجالس روضه‌خوانی، عزاداری سیدالشهدا (ع) ، امور قرآنی ، فرهنگی، دینی ، اجتماعی و خیریه می‌شود و  ۵۵ درصد درآمد موقوفه‌ها برای مجالس روضه‌خوانی و عزاداری اختصاص دارد.

منزلگاه امام رضا (ع) و امامزادگان احمد(ع) ، حمیده خاتون ، عباس بن علی (ع) ، شهیدان (ع) و امامزاده سیداحمد و سید محمود (ع) از بقاع متبرکه شهرستان ابرکوه هستند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.