به گزارش خبرنگار ایرنا علی خوشخو روز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران آستارا در اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان افزود: برای تکمیل طرح های عمرانی در بقاع متبرکه، نیازمند مشارکت خیران هستیم و اعتبارات دولتی جوابگوی نیاز نیست.
وی اضافه کرد: طی 10 سال گذشته برای بازسازی ساختمان امام زادگان آستارا 30 میلیارد ریال هزینه شده و تکمیل آن نیازمند حدود 40 میلیارد ریال اعتبار دیگر است.
خوشخو با اشاره به اینکه نذورات و کمک های مردمی می تواند زمینه آبادانی بقاع متبرکه را فراهم کند، اظهار کرد: به زودی با اختصاص حدود پنج میلیارد ریال اعتبار، ادامه عملیات تکمیل زائر سرای آستان امام زادگان آستارا آغاز و با بهره برداری از آن در سال آینده، درآمد حرم تقویت خواهد شد.
وی تصریح کرد: با استقرار اداره اوقاف و امور خیریه در آستارا بسیاری از موقافات این شهرستان شناسایی شد و خوشبختانه برنامه های فرهنگی خوبی به واسطه این نهاد در آستارا اجرا شده است.
خوشخو ادامه داد: واحدهای عرضه قلیان در حوزه استحفاظی امام زادگان آستارا با تلاش اداره اوقاف و امور خیریه جمع آوری شد ولی تعدادی به صورت خصوصی قلیان عرضه می کنند که مسئولان آستارا باید به ساماندهی آن اقدام کنند.
او خاطرنشان کرد: امسال تا پایان مهرماه، یک هزار و 340 رقبه فاقد درآمد در استان گیلان شناسایی و تعیین وضعیت شده که امیدواریم با تداوم این روند، بهره وری موقوفات افزایش یابد.
استان گیلان 941 بقعه، بیش از سه هزار موقوفه و 20 هزار رقبه دارد.
ابراهیم و قاسم(ع) از فرزندان امام موسی کاظم (ع) هستند و در سال 253 هجری قمری در راه ترویج اسلام به شهادت رسیده اند و مرقد مطهر آنها در هفت کیلومتری جاده آستارا به تالش قرار دارد.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده:کبیری
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.