بهرام نصراللهی زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر، به عملکرد سازمان مدیریت و برنامه ریزی در سال ۹۸ و برنامه های پیش رو برای سال ۹۹ اشاره کرد و اظهار داشت: در سال ۹۸ همچنین علیرغم تنگنای مالی حدود ۱۷ میلیارد تومان پاداش پایان خدمت بازنشستگان دستگاه های مشمول نظام بودجه استانی پرداخت شد و پاداش آنها تا پایان ۹۷ پرداخت شده است.

وی افزود: در سال گذشته حدود هزار و ۱۲۶ میلیارد تومان موافقت نامه پروژه عمرانی در استان با دستگاه های اجرایی مبادله شده است که البته این همه بودجه استان نیست بلکه برخی از پروژه ها در قانون بودجه دارای ردیف ملی و نیز ردیف های متمرکز هستند.

تهاتر ۱۶۰ میلیارد تومان مطالبات شهرداری سنندج

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان ادامه داد: تهاتر مطالبات پیمانکاران بخش خصوصی و شرکت های عمرانی با بدهی های آنها با نظام بانکی و یا اداره مالیاتی در سال ۹۸ حدود ۶۵ میلیارد تومان بوده و علاوه بر آن حدود ۱۶۰ میلیارد تومان برای شهرداری سنندج تهاتر شد.

نصراللهی زاده به پرداخت حدود ۴۳ میلیارد تومان خسارات سیل در سال ۹۸ اشاره کرد و یادآور شد: از این میزان اعتبار حدود ۱۰ میلیارد تومان به کشاورزان و ۳۳ میلیارد تومان نیز از محل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای به ادارات کل راه و شهرسازی، راهداری، شهرداری ها و شرکت های آب و برق پرداخت شد.

احداث، بازسازی و مقاوم سازی ۷۳ پروژه آموزشی در سال ۹۸

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در سال ۹۸ در حوزه آموزش و پرورش ۷۳ طرح از محل منابع دولتی و مشارکت خیرین تکمیل و به بهره‌برداری رسیده که حاصل آن اضافه شدن ۳۲۹ کلاس درس و هفت پروژه فرهنگی به این حوزه است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان گفت: به منظور توسعه صنعتی، در سال ۹۸ حدود ۱۷ هکتار زمین به واحدهای صنعتی در سطح استان کردستان واگذار شده است و با انعقاد ۱۰۸ قرارداد جدید در حوزه شرکت شهرک‌های صنعتی استان ۶۰۹ شغل جدید در بخش صنعت ایجاد شد.

نصراللهی زاده با اشاره به دو پروژه مهم صنعتی منطقه ویژه اقتصادی بانه و شهرک صنعتی سرنجیانه سنندج، اظهار داشت: فاز اول منطقه ویژه اقتصادی بانه به مساحت ۳۵ هکتار آماده واگذاری به سرمایه گذاران است و شهرک صنعتی سرنجیانه سنندج نیز در مراحل نهایی اجرای زیرساخت ها است.

تدوین سند آمایش سرزمینی کردستان

وی سند آمایش سرزمینی را مهمترین سند توسعه بالادستی استان عنوان کرد و افزود: مراحل نهایی تدوین این سند به پایان رسیده و علاوه بر تصویب در شورای برنامه ریزی و توسعه استان در کارگروه تخصصی آمایش کشور هم مصوب گردیده و اکنون در انتظار تصویب شورای عالی آمایش کشور است و کردستان جزو ۷ استان اول کشور در تدوین و تصویب سند آمایش استان به شمار می آید.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان به اجرای برخی از طرح‌های مهم عمرانی استان در سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: در حوزه آموزش و پرورش ۷۳ طرح از محل منابع دولتی و مشارکت خیرین تکمیل و به بهره‌برداری رسیده که حاصل آن اضافه شدن ۳۲۹ کلاس درس و هفت پروژه فرهنگی به این حوزه است و علاوه بر اینها استخر سرپوشیده آموزش و پرورش در بیجار و کانون های فرهنگی و تربینی در دیواندره و سقز و سالن اجتماعات سروآباد افتتاح شد.

نصراللهی زاده به احداث سالن ورزشی شش هزار نفره سنندج اشاره کرد و یادآور شد: علاوه بر این پروژه که بزودی به بهره برداری می رسد، سالن ورزشی ۱۲۰۰ نفره در شهرستان های قروه و کامیاران و استخر دیواندره و تعداد دیگری از پروژه های ورزشی نیز در سال گذشته به بهره برداری رسیده است و زیرساخت های ورزشی استان ارتقا یافته است.

وی بیان کرد: علاوه بر پروژه مهم تالار فرهنگ سنندج که در دست اجراست، در سال جاری سینمای سقز نیز بعنوان یکی از مهمترین پروژه های فرهنگی استان و پنج پلاتوی نمایش به بهره‌برداری می رسند.

۱۹ میلیون دلار منایع ارزی برای تکمیل زیرساخت های سد آزاد مصوب شد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان در ادامه سخنان خود به اختصاص ۱۹ میلیون دلار منابع ارزی معادل ۲۱۰ میلیارد تومان برای سد آزاد در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در قانون بودجه امسال ۱۳۷ میلیارد تومان برای سد گاران، ۹۰ میلیارد تومان برای سدهای رمشت و امیرآباد و ۳۵ میلیارد تومان برای سد سیازاخ پیش بینی و مصوب شده است.

نصراللهی زاده اظهار داشت: تصفیه خانه آب شرب دیواندره امسال بهره برداری می شود و عملیات اجرایی آبرسانی به مریوان و سقز هم در مراحل پایانی است.

وی به گازرسانی به ۱۳۹ روستا و ۲۱۱ واحد صنعتی استان در سال گذشته اشاره کرد و افزود: ضریب کلی برخورداری از گاز طبیعی در استان به ۹۸ درصد رسید و قروه و دهگلان به عنوان اولین شهرهای سبز استان به صورت ۱۰۰ درصد از گاز طبیعی بهره‌مند شدند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان به اجرای طرح احداث سه هزار واحد مسکونی محرومین در استان هم اشاره کرد و ادامه داد: از این تعداد دو هزار واحد روستایی و یک هزار واحد شهری است که هزار و ۳۰۰ واحد آن عملیاتی شده و فاز اول آن در هفته دولت و فاز نهایی آن بطور کامل تا آبان ماه بهره‌برداری می‌شود.

پروژه های دولتی با شرایط مناسب به بخش های غیر دولتی واگذار می شود

نصراللهی زاده در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: پروژه های دولتی اعم از جدید، در دست اجرا و حتی به بهره برداری رسیده با شرایط مناسب و مشوق های ویژه به همه بخش های غیر دولتی اعم از بخش خصوصی، تعاونی ها، شهرداری ها و دهیاری ها قابل واگذاری است و نمونه های موفق خوبی در استان کردستان در سالیان گذشته واگذار شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین سیاست های دولت در سال جاری واگذاری پروژه های ناتمام به بخش های غیر دولتی مطابق تبصره ۱۹ قانون بودجه ۱۳۹۹ و ماده ۲۷ قانون الحاق بخشی از مقررات مالی دولت است، یادآور شد: پروژه های دولتی به همه بخش های غیر دولتی اعم از بخش خصوصی، تعاونی ها، شهرداری ها و دهیاری ها قابل واگذاری است و نمونه های موفق خوبی در استان کردستان در سالیان گذشته واگذار شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان گفت: پروژه های دولتی اعم از جدید، در دست اجرا و حتی به بهره برداری رسیده با شرایط مناسب و مشوق های ویژه به سرمایه گذاران واگذار می شود.

نصراللهی زاده اظهار داشت: علاوه بر پرداخت یارانه تسهیلات به سرمایه گذاران چنین طرح هایی، آنها ۱۰ سال از پرداخت مالیات نیز معاف هستند و حدود ۱۰ درصد بودجه های ملی نیز به مشارکت های عمومی و خصوصی اختصاص می یابد.

وی افزود: بخش خصوصی ما در این زمینه به اطمینان خاطر نیاز دارد و مدیران دولتی باید از پروژه ها و ساختمان ها و املاک دولتی دل بکنند و همه ما باید برای این مساله تسهیل و تشویق و همکاری کنیم زیرا واگذاری پروژه های دولتی به بخش خصوصی مصوبه شورای هماهنگی سران قوا دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان ادامه داد: دستگاه های اجرایی اختیارات کافی دارند و می توانند کاربری پروژه ها را تغییر دهند که سرمایه گذار اشتیاق بیشتری برای مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.