محمود رستمی‌پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این مبلغ ۳۶ میلیارد تومان سهم شهرداری جیرفت و ۲۸ میلیارد تومان سهم روستاها بوده است.

وی با بیان اینکه ۱۷ میلیارد تومان به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های شهرستان عنبرآباد واریز شده است، گفت: از این مبلغ پنج میلیارد تومان به حساب شهرداری عنبرآباد و مابقی آن به حساب سایر شهرداری‌ها و دهیاری‌های این شهرستان واریز شده است.

وی اظهار داشت: مالیات بر ارزش افزوده به عنوان مالیات غیرمستقیم بر مصرف کالاها و خدمات وضع شده و استقرار این نظام مالیاتی در جمهوری اسلامی ایران به عنوان بخش مهمی از تحولات نظام مالیاتی کشور به شمار می‌رود.

مدیرامورمالیاتی جیرفت نقش مشارکت مردم را در زمینه پرداخت مالیات و در نتیجه توسعه و آبادانی کشور مهم برشمرد و گفت: سهم عوارض دریافتی از ارزش افزوده مستقیم توسط اداره امورمالیاتی به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های شهرستان واریز می‌شود.

وی به نحوه پرداخت عوارض ارزش افزوده اشاره کرد و گفت:  در سال ۹۴ با تصویب «ماده ۶ برنامه ششم توسعه» در مجلس شورای اسلامی از ابتدای سال ۹۶ نحوه وصول عوارض ارزش افزوده به صورت استانی مبنا قرار گرفته است.

رستمی‌پور افزود: عوارض مالیات بر ارزش افزوده به صورت ۷۰ درصد شهرها و ۳۰ درصد برای روستاها به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.