مهدی نادعلی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به شیوع ویروس کرونا و ممنوعیت برگزاری تجمعات اظهار داشت: با توجه به فرارسیدن ماه مبارک رمضان و فرمایشات بزرگان دین در گسترش معارف دینی و قرآنی نخستین جشنواره فرهنگی قرآنی خانواده‌های آسمانی در کاشان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره به صورت غیر حضوری برگزار می‌شود، ابراز داشت: هیچ عاملی نباید و نمی‌تواند زمینه ساز جدایی ما از معارف اسلامی و قرآنی شود چرا که قرآن چشمه و منشأ اصلی راهنمایی و هدایت بشریت است.

فرمانده پایگاه بسیج شهدای ۱۵ خرداد شهرداری کاشان با اشاره به اینکه کاشان شهر قرآن و نهج‌البلاغه است، تصریح کرد: وجود تعداد زیادی از قاریان و حافظان قرآن کریم و نهج‌البلاغه در دیار مؤمنان کاشان نشان از پیوند ناگسستنی مردم دیار نخستین‌ها با این دو کتاب آسمانی است.

وی از آغاز نخستین جشنواره بزرگ فرهنگی قرآنی خانواده‌های آسمانی در کاشان خبر داد و خاطرنشان کرد: علاقمندان به شرکت در این جشنواره تا آخر ماه مبارک رمضان فرصت برای ثبت نام دارند.

نادعلی با اشاره به جزئیات برگزاری نخستین جشنواره بزرگ فرهنگی قرآنی خانواده‌های آسمانی بیان داشت: این جشنواره در رشته‌های حفظ، قرائت، اذان، قصص قرآنی، نقاشی، نشریه قرآنی، نمایش خلاق، داستان‌نویسی، مداحی، مفاهیم، تدبر در قرآن، دعاخوانی، عکس سلفی، ساخت تیزر و کلیپ، خطابه، فن بیان، اجرای صحنه‌ای و آواز ملی و مذهبی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه فرزندان زیر هفت سال، دانش آموزان مقطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم، برادران و خواهران بزرگسال و نیز متقاضیان مقاطع سنی از جمله مخاطبین این جشنواره محسوب می‌شوند، یادآور شد: برای هر رده سنی مخاطب بین سه تا هفت عنوان برنامه پیش‌بینی شده است و هر کدام از برنامه‌ها، دارای مجموعه‌ای از ریزبرنامه‌ها و شیوه اجرا هستند که متناسب با رده سنی مخاطب و عنوان برنامه در نظر گرفته شده‌اند.

فرمانده پایگاه بسیج شهدای ۱۵ خرداد شهرداری کاشان افزود: نخستین جشنواره بزرگ فرهنگی قرآنی خانواده‌های آسمانی کاشان با همکاری معاونت اجتماعی ناحیه مقاومت بسیج، اداره تبلیغات اسلامی شهرستان، دارالقرآن آموزش و پرورش، کانون‌های فرهنگی و نشست‌های قرآنی برگزار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.