به گزارش ایرنا، حسین شیرازی روز دوشنبه در جلسه فوق‌العاده ستاد مقابله با کرونا که در محل فرمانداری پاکدشت برگزار شد اظهارکرد: پاکدشت در شرایط نزدیک به وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا قرار دارد و از شهروندان درخواست می‌شود تا از منازل خارج نشده و خانواده و نزدیکان خود را با حضور در خانه، از ابتلا به ویروس کرونا مصون کنند.

وی افزود: پاکدشت به دلیل قرار گرفتن در مسیر ترانزیتی شرق کشور و استقرار شهرک‌های صنعتی متعدد، روزانه با تردد هزاران دستگاه‌ خودرو مواجه است که این امر خطر شیوع ویروس کرونا را در این شهرستان افزایش داده لذا مقرر شده تا هر روز کلیه وسایل نقلیه عمومی، اماکن کارگری و سرویس‌های رفت و برگشت آنان ضدعفونی شوند.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط ویژه پاکدشت و احتمال افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا، شرایط برای آماده سازی مکانی برای استقرار درمانگاه صحرایی به منظور پذیرش بیماران کرونایی فراهم شده است.

شیرازی تأکید کرد: شهرداری و دهیاری‌ها موظفند تا با جدیت از برپایی بازارهای روز جلوگیری و با متخلفان برخورد کنند.

وی گفت: احتمال سرایت این بیماری در مکان‌های شلوغ و اماکن عمومی بیشتر از سایر مناطق است لذا ضروری است تا مردم از تردد در شهر خودداری کنند تا تلاش مسئولان و دولت برای مهار این بیماری به نتیجه مطلوب برسد.

معاون سیاسی انتظامی فرمانداری پاکدشت گفت: اتاق اصناف با همکاری نیروی انتظامی و شهرداری موظفند تا از پهن شدن بساط دستفروشان در معابر اصلی و پیاده‌روها جلوگیری کند.

وی گفت: تمامی ادارات و نهادها از جمله شهرداری، سازمان‌ اتوبوس‌رانی، آموزش و پرورش و دیگر ارگان‌هایی که به نوعی با تراکم جمعیت مواجهند می‌باید هر روز زیر نظر شبکه بهداشت و درمان نسبت به ضدعفونی اماکن عمومی اقدام و از ادامه فعالیت آموزشگاه‌ها، فضاهای ورزشی، استخرها و قلیان‌سراها تا اطلاع ثانوی جلوگیری شود.

شیرازی افزود: بر اساس مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا، کلیه نمازهای جماعت، نمازهای جمعه، همایش‌ها، جشن‌ها، عزاداری ها، فعالیت‌های ورزشی و فعالیت بقاع متبرکه و امامزاده ها تا اطلاع ثانوی تعطیل شده است.

پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۰ کیلومتری جنوب شرق تهران و در مسیر محور امام رضا(ع) واقع شده است.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.