محمدباقر محمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این نیروها کاملا ورزیده بوده و در تمام شرایط آب و هوایی و با کمترین زمان، برای کار امدادرسانی به محل وقوع حوادث می‌رسند.

وی با بیان اینکه ۲۹۳ کانون جوانان با ۱۹ هزار و ۴۹۰ نفر عضو در جمعیت هلال احمر کردستان فعالیت دارند، اضافه کرد: ۳۰۰ بانوی امدادگر و نجاتگر سازمان‌دهی شده به صورت تخصصی در حوادث مختلف به آسیب‌دیدگان خدمات می‌دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان به وقوع ۷۱۶ حادثه در استان در سال گذشته اشاره کرد و افزود: پارسال میانگین حضور اکیپ‌های امدادی به محل حوادث ۱۲ دقیقه و ۵۴ ثانیه بوده است که با توجه به توپوگرافی منطقه و امکانات موجود، کار امدادرسانی زودتر از این زمان میسر نیست.

محمدی یادآور شد: در صورتی که فاصله هر پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در استان بیشتر از ۴۵ دقیقه نباشد، امکان حضور گروه‌های امدادگر در صحنه حوادث تا هشت دقیقه امکان‌پذیر خواهد بود.

وی اظهار داشت: مدت زمان قابل قبول برای حضور اکیپ‌های هلال احمر در صحنه وقوع حوادث هشت دقیقه است که با ایجاد پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای بیشتر در این استان رسید ن به این زمان قابل تحقق است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان به اجرای مانور صفر لحظه ای کشوری جمعیت هلال احمر در سطح کشور و در ۲ روز پیش اشاره کرد و گفت: عوامل امدادی کردستان به دلیل حضور در مرکز کنترل فرماندهی در دقایق اولیه، به عنوان اولین استان کشور مورد تشویق قرار گرفتند.

 ۱۳ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در نقاط مختلف استان کردستان فعال است و به مردم خدمات می‌دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.