محمد جعفر نگهدار روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تا کنون یک هزار و ۵۲۶ عضو ۵۳ صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی کردستان ۱۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال سرمایه گذاری کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه هر صندوق حدود ۲۵ تا ۳۰ نفر عضو فعال دارد اضافه کرد: این صندوق در افزایش معیشت خانواده‌ها و بانوان روستایی بسیار موثر بوده است.

نگهدار با بیان اینکه این صندوق‌ها ماهیت توسعه‌ای دارند یادآورشد: برای اولین بار در کشور استان کردستان موفق شده با تجمیع ۲۲ مورد از این صندوق ها، صندوق استانی حمایت از فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی را تشکیل دهد.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی کردستان نتیجه تجمیع این صندوق‌ها را تشکیل شدن یک شرکت نیم خصوصی اعلام کرد و افزود: سهم دولت در این شرکت ۴۹ درصد و سهم زنان ۲۲ روستای این استان از این شرکت ۵۱ درصد است.

وی اضافه کرد: اداره رسانه‌های ترویجی این سازمان نیز در سال گذشته اقدام به تولید و پخش چهار برنامه تلویزیونی ۱۵دقیقه ای در قالب برنامه ریگا و تولید و پخش ۱۷۲ برنامه رادیویی ۱۵ دقیقه‌ای و ۲ هزار و ۵۸۰ دقیقه ساختار پیامی کلامی با موضوعاتی از قبیل زراعت ، باغبانی ، دام و طیور، مکانیزاسیون توزیع شده است.

وی یادآور شد:  در سال گذشته بیش از ۱۴ هزار نفر روز دوره‌های مهارتی و بیش از ۱۶ هزارو ۳۰۰ نفر روز دوره و کارگاه  های ترویجی برای بهره براران بخش برگزار کرده‌ایم.

نگهدار افزود: در سال ۹۸  بیش از یک هزار نفر روز بازدید های ترویجی و برای ۱۸۵ هزار و ۷۱۴  نفر بهره بردار، آموزشهای انفرادی توسط کارشناسان مستقر در پهنه های کشاورزی ارائه شده است.

افزایش ضریب دسترسی زنان روستایی کم‌درآمد به تسهیلات اعتباری، توجه و تمرکز به گروه‌های کم‌درآمد زنان روستایی و تجهیز پس‌انداز خانوارهای روستایی در راستای تامین مالی فعالیت‌های درآمدزا، از نتایج حاصل از فعالیت صندوق‌های اعتباری خرد زنان روستایی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.