انور اسماعیلی در گفت و گو با خبرنگار مهر، ضمن تقدیر از تلاش و همت کادر بهداشت و درمان استان بابت خدمات دلسوزانه به مردم و خصوصاً بیمه شدگان سازمان در شرایط حاد کشور، اظهار داشت: ۵۰۵ میلیارد تومان از مطالبات مراکز درمانی استان پرداخت شد.

وی افزود: در پرداخت‌های اخیر بالغ بر ۴۷۳ میلیارد ریال بابت مطالبات معوقه سال ۹۷ دانشگاه علوم پزشکی در کردستان بابت درمان، تجهیزات درمانی و دارو و مبلغ ۳۲ میلیارد ریال بابت مطالبات آذرماه ۹۸ داروخانه های بخش خصوصی، غیر دانشگاهی، مطالبات پزشکان و مراکز پاراکلینیک بخش خصوصی استان پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان ادامه داد: ۹۰ درصد هزینه درمان بیماران مبتلا به کرونا توسط سازمان بیمه سلامت پرداخت می شود و مابقی هزینه توسط دانشگاه علوم پزشکی تقبل شده است.

اسماعیلی یادآورشد: در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و کاهش مراجعات مردمی جهت تمدید اعتبار تمامی دفاتر بیمه سلامت (بجز صندوق ایرانیان) تا پایان خرداد ماه ۹۹ تمدید اعتبار شدند.

وی بیان کرد: یکی دیگر از اقدامات خوب سازمان که سبب قطع زجیره انتقال ویروس کرونا خواهد شد استفاده پزشکان از سامانه نسخه نویسی الکترونیک است که در استان با استقبال خوب پزشکان، داروسازان، مراکز پاراکلنیک و بیمه شدگان مواجه شده است که بطور میانگین ماهیانه ۲۳ هزار نسخ الکترونیک تجویزو پیچیده شده و از رد و بدل کردن نسخ کاغذی جلوگیری می شود.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان از مردم کردستان خواست در شرایط کنونی و به منظور شکست ویروس کرونا حتی الامکان در خانه بمانند و در صورت نیاز به حضور در اجتماع حتماً رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری را جدی گرفته و درصورت داشتن سوالاتی درخصوص ویروس کرونا می توانند از طریق سامانه ۱۶۶۶ سازمان بیمه سلامت ایران با پزشکان و کارشناسان این سازمان بصورت ۲۴ ساعته تماس برقرار کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.