فرمانده سپاه ناحیه بیجار روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از توزیع یک هزار و ۸۰۰ بسته معیشتی در این شهرستان خبرداد و اظهار داشت: این بسته‌ها در قالب مرحله اول رزمایش طرح بزرگ مومنانه انجام شده که ارزش ریلی هر بسته سه میلیون ریال است.

سرهنگ سید مرتضی میرآقایی افزود: این بسته‌ها شامل یک کیسه برنج، ۲ عدد رب گوجه فرنگی، ۲ عدد روغن مایع، ۲ بسته ماکارونی، یک بسته خرما، چهارکیلوگرم مرغ گرم و ۲ و نیم کیلو گوشت گوساله است که بر اساس اطلاعات مردمی و معتمدین شهرستان، در میان خانوارها مورد نظر توزیع شد.

وی با بیان اینکه این طرح در سه مرحله انجام می‌شود افزود:  ۳۰۰ بسته مرحله اول از طرف خیرین شهرستان و یک هزار و ۵۰۰ بسته نیز از طرف دفتر رهبر معظم انقلاب تامین و تهیه شده است.

وی اضافه کرد: در طرح مومنانه بیجار حدود ۲ هزار و ۲۰۰ خانوار آسیب پذیر شناسایی شده‌اند که تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند و شناسایی و معرفی توسط پایگاه های مقاومت شهر و روستای شهرستان بیجار اقدام شده است.

شهرستان ۸۹ هزار نفری بیجار در ۱۴۲ کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.

یک هزار و ۲۵۰ بسته معیشتی بین نیازمندان دیواندره توزیع شد

فرمانده سپاه ناحیهدیواندره نیز گفت: بدنبال شیوع ویروس کرونا و با هدف حمایت از اقشار آسیب‌پذیر، در آستانه ماه مبارک رمضان یک هزار و ۲۵۰ بسته معیشتی (مواد غذایی) در رزمایش کمک مومنانه با همکاری خیرین میان نیازمندان این شهرستان توزیع شد. 

سرهنگ صمد محمدعلیزاده اظهار داشت: تعطیلی بازار و قرنطینه خانگی موجب شده برخی از اقشار ضعیف جامعه به خاطر ویروس کرونا دچار مشکل مالی و کمبود درآمد شوند، بنابراین سپاه با کمک خیرین در این راستا اقدام به توزیع اقلام بسته‌های معیشتی به ارزش ۳۷۵ میلیون ریال کرده است.

شهرستان دیواندره با جمعیت ۸۰ هزار نفری در ۸۵ کیلومتری شهر سنندج مرکز کردستان قرار دارد.

بیش از هزار بسته مواد غذایی در بین نیازمندان سروآباد توزیع شد

فرمانده سپاه سروآباد نیز گفت: بیش از هزار بسته مواد غذایی به ارزش سه میلیارد ریال در بین نیازمندان و خانوارهایی که معیشت آنها در اثر ویروس کرونا مختل شده است، توزیع شد.

سرهنگ جعفر غفاریان در حاشیه بسته بندی و توزیع این مواد غذایی  اظهار داشت: این اقلام در قالب رزمایش بزرگ کمک مومنانه به همت سپاه بیت المقدس استان کردستان در راستای فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر کمک به اقشار ضعیف و آسیب دیده از ویروس کرونا تامین شده است.

وی افزود: در شهرستان سروآباد سه هزار و ۲۰۰ خانوار نیازمند و آسیب دیده از ویروس کرونا شناسایی شده‌اند که امروز در مرحله اول هزار و ۵۰ بسته مواد غذایی در بین آنها توزیع خواهد شد.

فرمانده سپاه سروآباد یادآور شد: از مجموع بسته های غذایی توزیع شده ۱۵۰ بسته آن متعلق به نیروها و پرسنل سپاه این شهرستان است که در قالب یک موسسه خیریه اقدام به تامین بسته های غذایی کرده است.

به گزارش ایرنا، بعد از شیوع ویروس کرونا در سطح کشور و استان کردستان از اسفند سال گذشته تاکنون ۹۱۴۷۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و مجموع جان باختگان کرونا در کشور به ۵۸۰۶ نفر رسید.

در اثر شیوع این ویروس بسیاری از مشاغل و کسب و کارها تعطیل شده و همین امر باعث ضربه به اقتصاد خانوارها شده است.

شهرستان سروآباد با ۲ بخش مرکزی و هورامان و جمعیتی افزون بر ۵۲ هزار نفر در فاصله ۹۰ کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و ۲۴ کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.