دکتر فرزین رضاعی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در روزهای اخیر شاهد روند افزایشی تعداد بستری‌ شدگان مبتلا به بیماری کرونا در استان هستیم که این روند به صورت روزانه در حال افزایش است.

وی با بیان اینکه این افزایش نشان از روند صعودی تعداد مبتلایان به این ویروس در استان نیست، تاکید کرد: یکی از شاخص‌های مهم بیماری کرونا، تعداد بستری‌های موجود است که نسب به روزهای گذشته این شاخص مقداری افزایش دارد.

رضاعی یادآور شد: روند صعودی فعلی بیماری، مانند روند نگران کننده شدید شیوع آن در اوایل فروردین نیست ولی مردم همچنان باید نهایت دقت را در رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و نکات بهداشتی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه سقز بالاترین آمار مبتلایان و جانباختگان ویروس کرونا در استان را دارد، درباره وضعیت سنندج نیز ابراز نگرانی کرد و گفت: در سنندج شاهد افزایش آمار مبتلایان در روزهای اخیر هستیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه سروآباد کمترین آمار مبتلایان را بدون هیچ فوتی دارد، افزود: این شهرستان به همراه دیواندره در ۲ هفته اخیر هیچ موردی از فوتی بر اثر بیماری کرونا نداشته‌اند.

براساس آخرین آمارها تا ظهر دوشنبه هفتم اردیبهشت در مجموع ۹۱ هزار و ۴۷۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۹۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به پنج هزار و ۸۰۱ نفر رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.