علی پناهی‏ روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه هشدار هواشناسی در حصوص سامانه فعلی در سطح هشدار نارنجی است افزود: سطح نارجی به این معنی است که مسولین باید آمادگی لازم برای مقابله با خطرات احتمالی را داشته باشند.

وی اضافه کرد: فعالیت این سامانه امروز و فردا جمعه خواهد بود که بیشترین عملکرد آن در روز جاری شامل بارش باران همراه با رعدوبرق و بارش تگرگ و وزش باد(گاهی شدید ) است.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: امروز شدت بارش‌ها در بانه ، مریوان ، سرشیو سقز و مریوان و خواهد و بود ودر سقز، ارتفاعات سارال و ارتفاعات چهل چشمه، منطقه اورامان با شدت کمتری ادامه خواهد داشت.

پناهی افزود: در روز جمعه نیزبارش بصورت پراکنده بویژه در نواحی غربی استان و وزش باد نسبتاً شدید و غبار پیش‌بینی می‌شود.

وی یادآور شد: آبگرفتگی معابر داخل و خارج شهری  و رخداد سیلاب‌های موقت خصوصا در روز پنجشنبه و در مناطق ذکر شده، بالا آمدن موقت سطح آب رودخانه‌ها، وزش تندباد های لحظه‌ای، خطرات احتمالی ناشی از رخداد صاعقه و رعدوبرق و خسارت ناشی از بروز احتمالی بارش تگرگ از مخاطره‌های این سامانه است.

وی گفت: توصیه می‌شود بهره برداران در این مدت کودپاشی، کشت های بهاره را انجام داده و از سم پاشی در زمان فعالیت سامانه، تردد در حاشیه رودخانه ها، خودداری از صعود به ارتفاعات خودداری شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.