محمد دره وزمی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: در بخش صنعت ۲۴ طرح صنعتی نیازمند تسهیلات و حمایت در استان مشخص شده است که برای آن تسهیلات ارزی و ریالی معادل ۲۶ هزار میلیارد تومان نیاز است.

وی افزود: طرح‌های صنعتی تعریف شده یک میلیارد و ۳۷٨ میلیون یورو ارز و بیش از چهار هزار میلیارد تومان تسهیلات ریالی نیاز دارند که مجموع این دو رقم به ۲۶ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه اکثر پروژه‌های تعریف شده دارای پیشرفت فیزیکی هستند و سرمایه‌گذار آنها مشخص است، ادامه داد: با به سرانجام رسیدن این طرح‌ها بصورت مستقیم و غیر مستقیم برای بیش از ۲۰ هزار نفر شغل ایجاد می‌شود.

دره وزمی با بیان اینکه بیشتر طرح‌های صنعتی جزء طرح‌های پیشران هستند، یادآور شد: زنجیره فولاد کردستان، پتروشیمی بعثت، تولید لاستیک رازی، طلای سقز برخی از پروژه‌هایی هستند که می‌توانند در استان تحول ایجاد کنند.

وی خواستار حمایت بیشتر از واحدهای تولیدی شد و بیان کرد: انتظار داریم در سال جهش تولید همانند سال گذشته یارانه سود تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی پرداخت شود.

تولید در کردستان تعطیل نیست

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: به فعالیت بخش خصوصی اعتقاد کامل وجود دارد و از هر امکانی برای تقویت این بخش استفاده خواهیم کرد.

دره وزمی اظهار داشت: ما به عنوان حامی تولید و اشتغال به بخش خصوصی و فعالیت‌های آنان اعتقاد کامل و عملی داریم و در طول سالیان گذشته این امر به کرات اثبات شده است.

وی افزود: همه تلاش ما این است که واحدهای تولیدی استان بتوانند در شرایط بیماری کرونا با کمترین آسیب به فعالیت خود ادامه دهند و هم اکنون نیز تولید در استان تعطیل نشده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه بیماری کرونا به صنعت و بازرگانی داخلی و تا حدودی به تجارت خارجی ضربه زده است، ادامه داد: در سازمان صمت واحدی برای شناسایی واحدهای تولیدی آسیب دیده از کرونا تشکیل شده تا میزان آسیب‌ها و خسارات وارده را مشخص کنند.

دره وزمی یادآور شد: دولت اعتباری معادل ۷۵ هزار میلیارد تومان برای حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا در نظر گرفته است و ما در صددیم از این محل به واحدهای تحت تاثیر قرار گرفته از بیماری کرونا به محض ابلاغ آن استفاده کنیم.

هیچ واحد تولیدی در سال جهش تولید نباید راکد بماند

وی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به فرمانداران شهرستان‌های استان بیان کرد: طرح‌های پیشران صنعتی تعریف شده را در اولویت پیگیری خود در سال جاری قرار دهند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در شهرستان‌هایی که برای آنها طرح پیشران صنعتی تعریف شده است فرمانداران باید برای به ثمر نشستن و اجرایی شدن این طرح‌ها تلاش کنند.

دره وزمی اظهار داشت: از جمله این طرح‌های پیشران صنعتی تعریف شده می‌توان به پتروشیمی بعثت و آهن اسفنجی در بیجار، لاستیک رازی دهگلان و فولاد سقز اشاره کرد.

وی در ادامه سخنان خود به نام گذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری به سال جهش تولید اشاره کرد و افزود: در سال جهش تولید هیچ واحد تولیدی در استان نباید به دلیل عدم تامین مواد اولیه و سرمایه در گردش بسته شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: روسای سازمان صنعت، معدن و تجارت در شهرستان‌ها باید مراقب تداوم حیات واحدهای تولیدی باشند و از هر طریق ممکن به آنها کمک کنند.

درە وزمی یادآور شد: در سال پیش رو فرمانداران و متولیان حوزه تولید باید همت کنند و واحدهای فعال را همچنان فعال نگه دارند و به واحدهای نیمه فعال کمک کنند تا به تمام ظرفیت خود برسند و واحدهای راکد دارای توجیه اقتصادی نیز فعال شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.