محمود سیجانی روز سهشنبه در بیست و یکمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قم در سالن جلسات استانداری اضافه کرد: همچنین از ابتدای امسال ۳۲ فقره جواز تاسیس توسعه ای در شهرکهای صنعتی استان با سرمایه‌گذاری ۳۱۵ میلیارد تومان و اشتغال یکهزار و ۱۸۱ تن اتفاق افتاده است.
وی با اشاره به سرمایه‌گذاری انجام شده استان در ۶ ماه نخست سالجاری نیز ادامه داد: ۵۱ پروژه نیمه تمام صنعتی با سرمایه‌گذاری بیش از ۳۴۷ میلیارد تومان و اشتغال‌آفرینی یکهزار و ۳۷۰ تن ترتیب یافته است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم اظهار کرد: همچنین در این مدت ۵۳ واحد صنعتی استان با سرمایه‌گذاری ۶۸ میلیارد تومانی و اشتغالزایی یکهزار و ۱۲۵ تن اقدام به افزایش ظرفیت تولیدی و توسعه‌ای کرده اند.
وی اضافه کرد: ۶۵ واحد صنعتی استان نیز با سرمایه‌گذاری ۲۲۷ میلیارد تومان، تجهیزات خط تولید خود را نوسازی و تجهیز کرده‌اند.
وی گفت:  با آئین‌نامه جدید دولت و با مصوبه ستاد تسهیل و شورای تامین استان مساله چک برگشتی واحدهای تولیدی با اشتغال بالای ۱۰۰ تن وضعیت مطلوبی به خود گرفته است.
وی ادامه داد: همچنین ارائه تسهیلات به واحدهای دارای چک برگشتی درصورتی به مدت یکسال تمدید می‌شود که دارای صادرات بیش از یک میلیون دلار در طول یکسال باشد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم تصریح کرد: باید تدبیری در استان اندیشیده شود که این آئیننامه به واحدهای بالای ۵۰ تن اشتغال نیز شامل شده و این واحدهای مشکل دار نیز از این فرصت ایجاد شده استفاده کنند.
سیجانی با تاکیدبر ضرورت افزایش ایمنی درواحدهای صنعتی قم خاطرنشان کرد: واحدهای تولید کننده صنایع شیمیایی شهرکهای صنعتی استان درحکم صنایع پرخطر بوده و باید برای افزایش خدمات ایمنی آنها تدابیر لازم اندیشیده شود.
وی با اشاره به برگزاری جلسات کمیته نظارت سازمان، صنعت، معدن و تجارت قم گفت: از ابتدای سال جاری ۱۵ جلسه کمیته نظارت برگزار و ۷۴ بازدید از واحدهای صنعتی استان انجام گرفته است.
وی ادامه داد: در مجموع بر مبنای پرداخت تسهیلات رونق تولید ۳۵۶ اشتغال جدید در حوزه صنعت استان به ثبت رسیده‌است.
وی عنوان کرد: از شهریورماه روند پرداخت تسهیلات رونق تولید در سال ۹۸ آغاز و استان قم در رتبه هشتم کشور در این رابطه قرار گرفته‌است.
۲ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که از این تعداد حدود ۹۰ درصد مربوط به صنایع کوچک و متوسط است؛ همچنین حدود ۵۴ هزار تن در واحدهای صنعتی استان فعالیت می‌کنند.
قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خور آباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

۷۴۰۳/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.