بهمن مرادنیا روز دوشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش کردستان اظهار داشت: بازگشایی مدارس نگرانی‌هایی برای خانواده‌ها پیش می‌آورد که باید آمادگی‌هایی لازم پیش از بازگشایی‌ها انجام شود.

وی اضافه کرد: بازگشایی مدارس در روستاها در اولویت قرار گیرد و بعد از بازگشایی مدارس در شهرها هم دانش‌آموزان در صورت امکان به دو شیف تقسیم شوند تا با نفرات کمتری در محل کلاس حضور یابند.

مرادنیا افزود: زمین‌های لازم برای ساخت واحدهای مسکونی فرهنگیان با اولویت شهرستان‌ها در اختیار قرار گیرد تا خانه‌دار شدن معلمان به تاخیر نیافتد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان هم در این نشست گفت: بخشی از روستاها به دلیل نداشتن امکانات بویژه در زمینه اینترنت و یا پخش سی‌دی از آموزش عقب افتاده‌اند.

رشید قربانی افزود: در صورت دادن مجوز، امکان بازگشایی برخی از روستاها که وضعیت سفیدی از نظر بیماری داشتند وجود دارد تا بیش از این از نظر آموزشی عقب نیافتند.

وی اظهار داشت: از اسفند تا کنون بیش از ۳۰۰ هزار دانش‌آموز و ۲۴ هزار معلم خانه نشین شده و سه هزار مدرسه هم در استان تعطیل شده است.

قربانی با بیان اینکه ۱۶ مرکز مشاوره در مناطق و شهرستان‌ها و چهار مرکز نیز به صورت استانی راه‌اندازی شد اضافه کرد: بعد از تعطیلی مدارس فعالیت‌های مختلف زیادی از جمله برگزاری ویدئوکنفرانس برای روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق در چندین نوبت و ایجاد تیم نظارتی در استان برای رصد و ارزیابی شهرستان‌ها و معلم‌ها درحوزه آموزش مجازی انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان هم با اشاره به درخواست‌های فرهنگیان برای صاحب مسکن شدن گفت: در مجموع برای ارگان‌های مختلف ۴۰ هزار واحد نیاز است که امکانات بویژه از نظر زمین بسیار محدود است.

محمدصدیق ثابتی افزود: زمین بدون معارض بسیار محدود است و وجود این مشکل و مشکلاتی در رابطه با سند زمین‌ها مانع واگذاری به مقدار نیاز شده است.

وی یادآور شد: تلاش‌ کرده‌ایم سند اراضی مربوط به راه و شهرسازی را دریافت کنیم و ممیزی زمین‌های موجود را انجام دهیم اما فرایندی طولانی است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان نیز در این جلسه گفت: ۲۰ میلیارد ریال برای توسعه هنرستان ها به اداره کل آموزش و پرورش کردستان تخصیص داده شده که این اداره تنها می‌تواند برای توسعه هنرستان‌ها هزینه‌ کند و قانونا اجازه هزینه‌ آن را در بخش‌های دیگر آموزشی ندارد.

فرانک قدسی اظهار داشت: هنرستان حلقه اتصال آموزش و بازار کار است بنابراین تمرکز را در سال جاری بر این بخش گذاشته‌ایم.

وی افزود: در سال گذشته ۴۵۲ مدرسه تجهیز شد که ۱۱۸ مورد آن تجهیز مدارس به سیستم‌های کامپیوتری در راستای هوشمندسازی مدارس بوده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان هم گفت: ۵۰۱ روستای استان از اینترنت پرسرعت مخابرات بهره می‌برند و امسال هم ۱۷۱ روستا خارج از برنامه توسعه یافته و از اینترنت برخوردار شدند تا دانش‌آموزان در این روستاها در آموزش مدارس به صورت مجازی عقب نمانند.

آزاد حکمت یادآور شد: در اوایل سال و بعد از اهدای اینترنت رایگان با مشکلاتی در زمینه خدمات اینترنت مواجه شدیم که با افزایش پهنای باند از ۲۰ گیگ به ۳۰ گیگ این مشکلات رفع شد.

وی با بیان اینکه فراهم کردن تجهیزات برای افزایش پهنای باند در این فرصت محدود با دشواری انجام شد افزود: این میزان افزایش پهنای باند با توجه به شرایط خاص و ویژه این روزها امکان پذیر شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.