به گزارش روز دوشنبه ایرنا، احمد اسکندری نسب افزود: آموزش و پرورش یکی از مهم ترین و پیچیده ترین نهادهای اجتماعی است که با رشد و توسعه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی پیوندی ناگسستنی دارد.
وی با بیان اینکه طبق سند تحول بنیادین، مدرسه از مهمترین نهادهای اجتماعی است، اظهار داشت: نقش مدیر به عنوان یک راهبر کارآمد در پویایی، کارآمدی و ارتقای کیفیت فعالیت های تربیتی و آموزشی انکارناپذیر است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه مدیر مدرسه رکن مهم نظام تعلیم و تربیت است، گفت: تمام سیاست های آموزش و پرورش در مدرسه اجرا می شود و مدیر به عنوان هماهنگ کننده سایر ارکان یعنی معلم، اولیا، دانش آموز و مسئولان نقشی بی بدیل در تحقق اهداف تربیتی و آموزشی دارد.
اسکندری نسب عشق، علاقه و انگیزه را لازمه کار مدیران دانست و تاکید کرد: انتخاب مدیران باید بر اساس شاخص های شیوه نامه انتخاب مدیران باشد که در نظر نگرفتن مفاد شیوه نامه تخلف محسوب می شود.
وی گفت: مدیران مدارس با ارزش ترین سرمایه نظام تعلیم و تربیت و عامل اصلی ارتقای کیفیت فعالیت های آموزشی و پرورشی هستند که نقش موثری در بالندگی و شکوفایی نبوغ فرزندان این سرزمین دارند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان همچنین بر پیگیری آموزش دانش آموزان از طریق فضای مجازی و تداوم آموزش ها در شرایط تعطیلی مدارس به علت پیشگیری از شیوع بیشتر بیماری کرونا تاکید کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.