خلیل رنجبر روز یکشنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تعطیلی مدارس به معنای تعطیلی آموزش نیست، اظهار داشت: با بهره‌گیری از روش‌های متنوع و مؤثر آموزشی و ایجاد محیط‌های یادگیری پویا و به منظور فعال‌سازی اوقات رسمی یادگیری و استمرار آن درخانه، بستر آموزش مجازی و پل ارتباطی بین معلمان ود آموزان دارای مشکلات ویژه یادگیری وتلفیقی فراگیر مهیا شده است.
وی با بیان اینکه تحقق عدالت و برابر سازی فرصت‌های آموزشی از شاخص‌های اصلی رشد و تعالی فرهنگی جامعه است،  افزود: در راستای برآورده کردن نیازهای آموزشی متفاوت دانش آموزان با نیازهای ویژه و کمک به شکوفایی استعدادها و توانمندی‌های آنان به حدود ۷۰۰ دانش آموز با نیاز ویژه در مدارس عادی آموزش‌های لازم در فضای مجازی ارائه می‌شود.

وی اضافه کرد: تفاوت‌های فردی دانش‌آموزان از مهم‌ترین اصول و مواردی است که همیشه باید در آموزش و پرورش مورد توجه قرار گیرد و آموزگاران نخستین کسانی هستند که متوجه اختلالات در دانش آموزان می‌شوند و می‌توانند گام مهم و مؤثری درارائه شیوه‌ها، راهبردهای درمانی و آموزشی به این دانش‌آموزان بردارند.

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان یادآور شد: فراگیرسازی زمینه‌ساز شناسایی فرصت های برابر آموزشی و گامی به سوی بهره‌وری از ظرفیت‌ها و استعدادهای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در مدارس عادی است.

رنجبر تاکید کرد: در این راستا حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های مجازی، توجه به آنها و کیفیت مطالب ارایه شده به دانش‌آموزان حائز اهمیت است و در این زمینه معلمان دلسوز دانش آموزان با نیازهای ویژه دست به کار شدند تا از اتلاف وقت دانش‌آموزان جلوگیری و فرآیند تعلیم و تربیت ادامه یابد.

وی گفت: در چارچوب آموزش فراگیر و با هدف تحقق شعار آموزش برای همه، تلاش می‌شود، فرصت‌های برابر، توجه به حقوق انسانی یادگیرندگان با توانایی گوناگون و یکپارچه‌سازی آموزشی و اجتماعی در نظام آموزشی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه محقق شود.

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با تاکید بر اصل آموختن برای بهتر زیستن، افزود: دستیابی به فرصت‌های برابر اجتماعی و تسهیل آموزش همه جانبه در راستای دسترسی همگان به آموزش و پرورش فراگیر به‌عنوان یک تحول بنیادین در آموزش و پرورش در حال فراگیر شدن است.

در سال تحصیلی جاری هشت هزار دانش‌آموز با نیازهای ویژه (استثنایی) در مدارس عادی و مراکز آموزشی ویژه استان مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.