بیش از چهل سال پرافتخار از بنیان انقلاب اسلامی گذشت، پشت سر را که نگاه کنیم دورانی پر از بحران،  دسیسه و توطئه را به یاد می‌آوریم اما به موازات آن چهار دهه حماسه و فداکاری و ایثار بهترین فرزندان این ملت را نیز می‌بینیم که با همت و تلاش خود نهال این انقلاب را به قامت تناور چهل سالگی رساندند و نگذاشتند طوفان توطئه‌ها و سیلاب کینه توزی‌ها و دشمنی‌ها آن را از ریشه در آورد.

در گام دوم انقلاب، وزارت اطلاعات به عنوان بازوی توانمند نظام و چشمان همیشه بیدار آن، مقتدرتر از گذشته و مجهز به ایمان و دانش، با تمام ناملایمات و دشواری‌ها در برابر توطئه‌های جهانی و داخلی و در تقابل با استکبار و زورمداران جهانی و سازمان‌های جاسوسی آنان با همان ثبات و قدم و پایبندی به اصول انقلاب ایستاده است و نخواهد گذاشت آسیبی به این ملت،  نظام،  استقلال و آزادی آن برسد.

در این مقطع، امنیت و دستاوردهای آن در منطقه‌ای مانند کردستان، چشمگیرتر و آثار آن مضاعف تر است و سربازان گمنام زمان (عج) در کردستان و در چهار دهه گذشته بستر امنیت پایدار را در منطقه با دفع تهدیدات گوناگون و تلاش‌ها و مجاهدت‌های بسیار فراهم ساخته‌اند تا در گام دوم انقلاب شاهد به ثمر نشستن بیشتر این مجاهدت‌ها و نمایش نقش بی بدیل وزارت اطلاعات در توسعه همه جانبه در منطقه باشیم؛ شهدای اداره کل اطلاعات در طول سال‌های گذشته شاهدی بر این مجاهدت‌ها و از خود گذشتگی‌ها هستند که امنیت امروز ما مرهون فداکاری آنان است.

در این برحه آنچه که اهمیت دارد تلاش مضاعف سربازان گمنام برای تحقق بیشتر عدالت و مبارزه با فساد است و نیز ضرورت تقویت بنیه علمی و ابزاری آن در جنگ روانی و رسانه‌ای بیش از گذشته احساس می‌شود لذا به نظر می‌رسد با توجه به شرایط زمانی، این ۲ محور یعنی مبارزه با فساد و آسیب‌های اقتصادی به اضافه تجهیز در برابر هجوم رسانه‌های جدید در جبهه جنگ روانی، بیش از گذشته ضرورت دارد.

در این راه بهره‌گیری از علوم و فناوری‌های نوین و جلب همکاری و همفکری نخبگان و اقشار مختلف مردم در تمام زمینه‌ها به ویژه در بحث مدیریت بحران و در مقاطع مختلف، می‌تواند به ارتقای سطح امنیت و رسیدن به اهداف گام دوم انقلاب اسلامی منجر شود.

علاوه بر آن تقویت بیشتر این بخش‌ها یعنی مبارزه با آسیب‌های اقتصادی در کردستان و پرداختن به شیوه‌های جدید اطلاعاتی به ویژه مبحث جنگ روانی و رسانه‌های نوظهور برای مقابله آسیب‌های موجود نیز می‌تواند به نوعی در خدمت توسعه اقتصادی و فرهنگی و عدالت اجتماعی و در نتیجه امنیت پایدار در منطقه باشد.

در خاتمه با تبریک ولادت حضرت صاحب الزمان (عج) و هفته سربازان گمنام، مجاهدت های خاموش تمام پرسنل وزارت ازلاعات در جای جای ایران اسلامی به ویژه استان کردستان را ارج می نهیم و همگام و همپیمنان با آنان در گام دوم انقلاب به سوی عزت و اقتدار و سرافزاری ایران خواهیم بود.

۱۵ شعبان سالروز ولادت امام زمان (عج) است که این روز در تقویم جمهوری اسلامی روز جهانی مستضعفان نامگذاری شده و از ۱۵ تا ۲۱ شعبان نیز هفته سربازان گمنام امام زمان (عج) است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.