عیسی قبادی روز یکشنبه در جلسه هم اندیشی کمک مومنانه که در استانداری قزوین برگزار شد، افزود: امروز کمک مومنانه مهمترین مساله در جامعه است و هیچ موضوعی در کشور مهمتر از مبارزه با کرونا و کمک به مردم نیست.

 وی افزود: مواسات و کمک مومنانه در شرایط حاضر بر همگان واجب است و باید همه دست به دست هم دهیم و برای نیازمندان جامعه گام‌های بلندی برداریم.

معاون استاندار گفت: بعد از فرمایش مقام معظم رهبری برای کمک مومنانه، همه نهادها و دستگاه‌ها اعلام آمادگی کرده اند که باید از همکاری و همراهی آنها تقدیر و تشکر کرد.

قبادی اضافه کرد: خوشبختانه جمهوری اسلامی، تجربیات زیادی در حوزه‌های اجتماعی و کمک به مردم از همان ابتدای انقلاب تاکنون دارد و همواره همدلی و همراهی مردم در سیل و زلزله بسیار کمک کار کشور و نظام بوده است.

وی افزود: در این شرایط باید تلاش کنیم انسجام موجود جامعه در مبارزه با کرونا برای رزمایش کمک مومنانه نیز حفظ شود و همه با پیروی از یک قرارگاه واحد برای کمک به نیازمندان جامعه قدم برداریم.

قبادی خاطر نشان ساخت: برای برخی از مراکز، کانون‌ها و نهادها مانند ستاد ائمه جمعه سراسر کشور در این روزها تکالیف ملی در نظر گرفته شده است و برای استفاده از ظرفیت برخی نهادهای دیگر باید با برنامه ریزی و سنجش امکانات و ظرفیت‌ها اقدام کرد.

وی با اشاره به کانون‌های مورد توجه برای جذب کمک‌های مومنانه، اضافه کرد: خیران، صنعتگران و بازاریان از جمله کانون‌های مورد توجه برای جذب کمک‌های مومنانه هستند که می‌توان با استفاده از ظرفیت آنها برای حل مشکلات اقشار آسیب پذیر از کرونا اقدام کرد.

قبادی خاطر نشان ساخت: حدود ۶۰۰ واحد متوسط و بزرگ در استان فعال هستند که می‌توان با وضع معافیت‌های مالیاتی، مشوق‌های خوبی برای دریافت کمک‌های مومنانه آنها ایجاد کرد.

معاون استاندار افزود: اگرچه جمع آوری منابع مردمی توسط دستگاه‌های متعدد انجام می‌شود ولی باید تلاش کنیم توزیع منابع با استفاده از بانک اطلاعاتی مشخص و ساماندهی واحد به صورت عادلانه صورت گیرد.

قبادی گفت: می‌توان برای توزیع عادلانه منابع جمع آوری شده تحت فرماندهی واحد با حفظ وحدت و انسجام اقدام کرد و از موازی کاری و آشفتگی در این زمینه جلوگیری نمود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.