سرهنگ پرویز طهماسبی روز چهارشنبه به مناسبت سالگرد شهادت شهید سپهبد صیاد شیرازی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هنوز ابعاد مختلف شخصیت شهید سپهبد صیاد شیرازی به طور کامل شناخته نشده است.

وی اظهار داشت: اخلاص یکی از ویژگی های مهم شهید صیاد شیرازی بود و چه در زمان طاغوت و چه بعد از انقلاب اسلامی  تمام اقدامات شهید صیاد شیرازی بر کار الهی و خدایی بود.

فرمانده مرکز آموزش شهدای مهندسی بروجرد گفت: شهید صیاد شیرازی  برای مقابله با دشمن  هرگز منتظر حکم و تعارفات نبود، در عملیات مرصاد هیچ حکمی نداشت  اما در صحنه  بود و مجاهدت می کرد، او برای مقابله با منافقان و دشمنان انقلاب منتظر حکم نمی شد و فرصت عمل را از دست نمی داد.

سرهنگ طهماسبی افزود: فعالیتهای این شهید والامقام در ساماندهی ارتش و ساختار نیروی مسلح بارز بوده و تهیه طرح های عملیاتی که منجر به شکستن حصر پادگان سنندج و از جمله فعالیتهای وی بود.

وی با اشاره به سه اصل مهم در نیروی زمینی ارتش افزود: شعار ولایت‌محوری، عدالت‌محوری و شایسته‌سالاری سه اصل اساسی در تمامی فعالیت‌های نیروی زمینی ارتش است که با تاسی از ابعاد شخصیتی، به ویژه بعد ایمانی و تقوای شهید صیاد شیرازی ترسیم شده است.

فرمانده مرکز آموزش مهندسی بروجرد گفت: صیاد شیرازی الگوی تمامی رزمندگان است و امروز کارکنان ارتش ذوب شدن در ولایت را از شهید سپهبد صیاد شیرازی به یادگار گرفته‌اند، شهید بزرگوار نمونه اخلاق و رفتار انسانی بود.

سرهنگ طهماسبی با بیان اینکه توصیف ابعاد شخصیتی شهید صیاد باید برای نسل‌های امروز جامعه بیان شود تصریح کرد: شهید صیاد از ابعاد شخصیتی برجسته‌ای برخوردار بود، یکی از بارزترین آنها بعد دیانت و تقوا بود، شهید صیاد شیرازی الگو و سمبل خدا ترسی بود و تعهد وی در اقامه نماز اول وقت بود.

وی اظهار داشت: امروز صیادهای بسیاری در سطح ارتش جمهوری اسلامی ایران هستند و انشاالله که توفیق ادامه راه شهدا را داشته باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.