سید جمیل احمدی روز چهارشنبه با اشاره به فعالیت ۱۶ مرکز چارت دار دولتی در بخش دولتی در استان اظهار داشت: در سال گذشته ۱۶ هزار و ۶۳۴ نفر کار آموز به این مراکز ورود پیدا کردند که از این تعداد سهم خواهران چهار  هزار و ۱۴۹ نفر و سهم برادران نیز ۱۲ هزار و ۴۸۵ نفر است.

وی افزود: از ۱۶ هزار و ۶۳۴  نفر کار آموز مراجعه کننده مراکز دولتی در مجموع ۶ هزار و ۳۶۴ نفر در مراکز ثابت و شعب شهری استان آموزش‌های مهارتی را فرا گرفتند.

احمدی یادآور شد: در سال گذشته در مجموع  سه  میلیون و ۲۵۴ هزار و ۴۴۵ نفر - ساعت  آموزش مهارتی در ۳۸ رشته به کارآموزان مراکز دولتی فنی و حرفهای استان ارائه شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان گفت: در مراکز هدایت شغلی و مهارت آموزی دانشگاه‌های دولتی استان برای ۳۹۸ نفر از دانشجویان آموزش‌های مهارتی ارائه شده است.

احمدی با اشاره به فعالیت ۱۲۴ آموزشگاه آزاد فنی و حرفهای در خوشه‌های مختلف صنعت، خدمات، فرهنگ و هنر و کشاورزی در سطح استان اضافه کرد: از ابتدای سال تاکنون در مجموع ۱۰ هزار و ۷۵۵ نفر کارآموز نیز دوره‌های مهارتی را در بخش خصوصی آموزش‌های مهارتی را فرا گرفتند.

در حال حاضر ۱۶ مرکز آموزش فنی حرفه ای چارت دار دولتی و ۱۳۴ آموزشگاه فنی حرفه ای خصوصی در این استان مجوز فعالیت دارند که حدود ۷۵۰ مربی نیز در این مراکز مشغول به کار و آموزش هنرجویان هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.