دکتر ابراهیم قادری روز چهارشنبه در گفت و گویی خبری اظهار داشت: اگر مردم در چند روز آینده همچون هفته‌های قبل اصول بهداشتی را رعایت کنند این کاهش همه گیری می‌تواند نوید بخش این باشد که تا چند هفته آینده سرعت همه‌گیری این ویروس بسیار کمتر شود.

وی با بیان اینکه از هفته آینده که برخی کسبه فعالیت خود را از سر می‌گیرند، مردم باید بیشتر مراقبت کنند، افزود: از کسبه‌ای که فعالیت آنان مجاز شمرده شده تعهد گرفته می‌شود که اصول بهداشتی را در محل کسب و کار خود رعایت کنند.

قادری اصول گندزدایی در محیط کار را بسیار مهم دانست و تاکید کرد: آلودگی محل کسب و کار به ویروس می تواند محلی خطرناک برای ابتلای مردم باشد لذا از کسبه خواست تا محل هایی که تماس دست با آن زیاد است به صورت مداوم ضدعفونی کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان همچنین خواست تهویه مناسب در محل کسب تعبیه شود و افراد در مغازه ها تجمع نکرده و فاصله یک و نیم تا ۲ متری را رعایت کنند.

وی همکاری مردم استان برای رعایت طرح فاصله‌گذاری اجتماعی خوب ارزیابی کرد و افزود: مردم همکاری خوبی کردند و همین مساله باعث شد که روند افزایشی خیلی شدید بیماری به یک روند افزایشی با شیب کمتر تبدیل شود و این امکان برای سیستم بهداشتی و درمانی فراهم شد که با قدرت بیشتری خدمات پزشکی ارائه دهد.                            

قادری تاکید کرد: مشکل اینجاست که با کمترین بی توجهی به مسایل بهداشتی، این روند به حالت شدید برمی‌گردد و تعداد بسیار زیادی از مردم مبتلا خواهند شد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: کرونا ممکن است هفته ها و ماه‌ها طول بکشد و به همین خاطر رعایت اصول بهداشتی و فاصله فیزیکی و بهداشت مشاغل اهمیت ویژه ای دارد و شعار در خانه بمانید همچنان استراتژی اصلی مبارزه با کرونا است.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تاکنون ۶۲ هزار و ۵۸۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۳۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، فوت ناشی از این ویروس در کشور به سه هزار ۸۷۲ نفر رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.