بهمن مرادنیا عصر سه‌شنبه در سومین جلسه اقتصاد مقاومتی استان که به بررسی و تصمیم گیری در خصوص پروژه‌ها مهم و سازگار با شعار سال برای اتمام آن اختصاص داشت، افزود: در استان به جای اینکه تعداد زیادی پروژه پراکنده داشته باشیم لازم است تکمیل چند پروژه مهم و اثرگذار را در دستور کار قرار دهیم و آنها را در مدت زمان مشخص به بهره‌برداری برسانیم.

وی با بیان اینکه ما در کردستان دنبال ایجاد صنایعی هستیم که اشتغال پایدار داشته باشند، اظهار داشت: پروژه‌های صنعتی بزرگی که برای استان تعریف شده، بخش زیادی از کارهایشان که نیازمند پیگیری‌های فراوان بود، انجام شده که نمونه آن تامین اعتبار و خوراک برای پتروشیمی بعث کردستان بود که با عادی شدن وضعیت کشور عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

مرادنیا در ادامه بر ضرورت اتمام و واگذاری منطقه ویژه اقتصادی بانه و شهرک صنعتی سرنجیانه سنندج تاکید کرد و گفت: سال گذشته ۱۸۰ میلیارد ریال از اعتبارات استان به اتمام این شهرک‌ها اختصاص یافت و قرار شد شرکت شهرک‌های صنعتی کشور هم معادل همین رقم را اختصاص دهد که تاکنون محقق نشده است.

استاندار کردستان یادآور شد: لازم است شرکت شهرک‌های صنعتی استان به صورت جدی پیگیر دریافت و هزینه کرد این اعتبارات شود تا این دو شهرک در سالجاری به اتمام برسند و اراضی آن به سرمایه گذاران واگذار شود.

وی همچنین خواستار توجه بیشتر به زیر ساخت های صنایع دستی و گردشگری در استان شد و تاکید کرد: ما قرار است در استان برنامه ها و مراسم های ملی و بین المللی داشته باشیم و عملا امکانات گردشگری فعلی جوابگوی این برنامه‌ها نیست.

وی افزود: در سنندج هتل هایی که برای ساخت تسهیلات دریافت کردند باید در کمترین زمان به بهره برداری برسند چرا که معتقدیم ساخت هتل در خدمت توسعه استان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.