به گزارش ایرنا، سیدسعید شاهرخی روز دوشنبه در جلسه اعضای ستاد خدمات اجرایی سفر همدان افزود: در همین چارچوب اقداماتی همچون رفع موانع تولید و اختصاص تسهیلات به سرمایه گذاران در استان با جدیت دنبال می شود.
وی با اشاره به اهمیت تحقق شعار امسال اظهار داشت: رونق گرفتن فرایند تولید، کشور را از شرایط سخت عبود می دهد و تلاش می شود تمام نقاط استان به صورت متوازن در بحث سرمایه گذاری توسعه یابد.
استاندار همدان خاطرنشان کرد: جلسات اقتصاد مقاومتی به صورت دوره ای در هر یک از شهرستان ها برگزار و متناسب با ظرفیت های آن منطقه سرمایه گذاری های لازم انجام شود.
شاهرخی با بیان اینکه توسعه سرمایه گذاری استان را به برنامه های پیش بینی شده نزدیک می کند افزود: در شهرستان ملایر 15 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در بخش تولید انجام شده و استان همدان ظرفیت های بالایی در بخش های صنعتی، گردشگری و کشاورزی دارد.
استاندار همدان راهبرد رهبر معظم انقلاب برای حمایت و رونق تولید را بسیار مهم ارزیابی و اضافه کرد: همدان در این زمینه پیشتاز بوده و توجه به معیشت، تولید و اشتغال همواره اولویت اول استان است.
وی اظهار داشت: از ابتدای امسال با اجرای برنامه راهبردی و عملیاتی که تا پایان برنامه ششم مد نظر قرار گرفته و برنامه سه ساله آن نیز تدوین شده است، به اهداف تعیین شده دست می یابیم.
شاهرخی با بیان اینکه همدان یکهزار و 800 اثر تاریخی، تفریحی و گردشگری و آب و هوای مناسب و مطبوع دارد، تاکید کرد: به طور کلی تاریخ و تمدن ایران زمین یک جا در این دیار تجمیع شده است.
وی اضافه کرد: ثبت بیش از پنج میلیون و 300 هزار تردد در محورهای مواصلاتی استان همدان طی سال جاری نشان دهنده اهمیت و جایگاه همدان است.
شاهرخی بیان کرد: براساس آمار ثبت شده رسمی از ابتدای طرح نوروزی امسال 103 هزار نفر در استان همدان اقامت کردند و اگر اقامت‌های غیررسمی و حضور مردم در منازل بستگانشان را نیز لحاظ کنیم آمار به بالای 200 هزار نفر اقامت افزایش می یابد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان نیز در این جلسه گفت: از ۲۸ اسفندسال گذشته تا چهارم فروردین ماه امسال ۳۷۳ هزار و ۶۰۵ نفر از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری همدان بازدید کردند.
علی مالمیرافزود: ۱۰۳ هزار و ۲۴۹ نفر نیز در مراکز اقامتی شامل هتل‌ها، میهمان‌پذیرها، مراکز اقامتی آموزش و پرورش، خانه‌های بوم گردی و خانه‌مسافرهای قانونی اسکان داده شده‌اند.
7523/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.