به گزارش ایرنا، هوشنگ بازوند روز یکشنبه در نشست با مجموعه هیئت مدیره پتروشیمی بیستون اظهار داشت: مدیریت این مجموعه نیز طی این مدت عملکرد مناسبی داشته و توانسته بر مشکلات فایق آید؛ به گونه‌ای که پتروشیمی بیستون تبدیل به یکی از مجموعه‌های خصوصی‌ خوب و توانمند استان شده است.
وی اضافه کرد: خوشبختانه این مجموعه اکنون به حجم تولیدی خوبی دست یافته است و به ویژه در حوزه تامین مواد اولیه محصولات شوینده توانسته به یک بازار خوب دست پیدا کند.
استاندار کرمانشاه یکی از رویکردهای مدیریت ارشد استان در حوزه صنایع پتروشیمی را راه اندازی صنایع پایین دستی این مجموعه اعلام کرد و گفت: راه اندازی صنایع پایین دستی هم به توسعه فعالیت‌های مجموعه و پویایی اقتصادی آن کمک می‌کند و هم زمینه ای را فراهم می کند تا از ظرفیت های این مجموعه ها برای ایجاد فرصت های شغلی جدید برای جوانان کرمانشاهی استفاده شود.
وی تاکید کرد: در همین راستا برنامه ریزی کرده ایم که یک همایش مهم سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع پایین دستی پتروشیمی برگزار کنیم و یک مجموعه مشوق‌های مناسب را در اختیار سرمایه‌گذاران و کارآفرینان این حوزه قرار دهیم.
بازوند اضافه کرد: باجذب سرمایه گذاری‌های جدید شاهد رونق تولید و ایجاد فرصت‌های شغلی بسیاری در صنایع پایین دستی این حوزه خواهیم بود.
وی در ادامه گفت: طبق گزارشی که هیئت مدیره در این نشست ارائه داد، پتروشیمی بیستون به توانمندی تولید سوخت جت دست پیدا کرده و موفق شده در مقیاس آزمایشگاهی به تولید این محصول بپردازد.
استاندار کرمانشاه افزود: تنها پالایشگاه‌های محدودی در ایران از این توانمندی برخوردار هستند و در صورتی این مجموعه بتواند خط تولید را راه اندازی کند می‌تواند یک اتفاق خوب در عرصه تولید استان باشد.
در این نشست روند توسعه و مشکلات مجموعه پتروشیمی بیستون در حوزه تولید، تامین خوراک و بازار فروش و شکل‌گیری صنایع پایین دستی مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ گردید.
استان کرمانشاه هم اکنون دارای سه واحد پتروشیمی می باشد و قرار است در شهرهای سنقروکلیایی و اسلام آبادغرب نیز ۲ واحد پتروشیمی احداث شود.
۸۰۶۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.