شاهرخ محمودی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در پی گزارش های مردمی مبنی بر قلع و قطع درختان جنگلی در روستای سیف علیا از توابع بخش مرکزی نیروهای یگان حفاظت از منابع طبیعی به محل اعزام شدند.
وی افزود: با مختصات برداری، مستندسازی و انجام مطالعات میدانی عاملان اصلی این تخریب که ۶ نفر از اهالی روستای سیف علیا بودند شناسایی شدند.

رییس منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان یادآور شد: با هماهنگی با مراجع قضایی حکم جلب برای سه نفر از عاملان تخریب جنگل های این منطقه صادر شد و آنان توسط نیروی انتظامی بازداشت و روانه زندان شدند.

وی با بیان اینکه حکم جلب برای سه نفر دیگر نیز صادر و در روزهای آینده بازداشت و تحویل مراجع قضایی خواهند شد گفت: با تمام توان و تلاش دست متخلفین را از عرصه های ملی قطع خواهیم کرد.

محمودی تاکید کرد: براساس هماهنگی های انجام شده با دادگستری شهرستان مریوان آن دسته از متخلفان و متصرفان به عرصه های منابع طبیعی که شناسایی شده اند و یا در آینده شناسایی خواهند شد، حکم جلب صادر و متخلف یا متخلفان بازداشت خواهند شد.

وی اضافه کرد: در شرایط کنونی کشور که ویروس کرونا باعث ترس و وحشت مردم شده است برخی از افراد سودجو و متخلف اقدام به تخریب، تصرف، قطع درختان و ذغالگیری کرده‌اند که با این افراد به شدت برخورد خواهد شد و مجازات سنگینی در انتظار آنها خواهد بود.

از مساحت ۲ میلیون و ۹۳۷ هزار هکتاری استان کردستان، بیش از ۶۰ درصد آن شامل یک میلیون و ۵۸۷ هزار هکتار آن را مراتع و جنگل تشکیل می‌دهد.

از مجموع ۱۹۳ هزار هکتار از اراضی ملی شهرستان مریوان ۹۷ هزار هکتار آن را جنگل و ۹۶ هزار هکتار مراتع را تشکیل می‌دهد،

شهرستان مرزی مریوان با ۱۵۳ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۲۰ کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.