محمدصالح احمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون یکی از مهمترین مساله برای کشت‎های بهاره و داشت محصولات پاییزه تامین و تدارک نهاده‌های کشاورزی از جله کود بوده که در سال گذشته ۷۶ هزار تن از کود مورد نیاز تامین و توزیع شده و هم اکنون نیز ۶ هزار و ۷۵۰ تن دیگر نیز خریداری و در حال حمل به استان است.

وی اضافه کرد: در سال گذشته کشاورزان این استان  ۹۷ هزار تن کود شیمیایی تخصیص داشته‌اند و ۷۶ هزار تن تامین شده آن شامل ۵۸ هزار تن ازته، ۱۳ هزار تن فسفاته و چهار هزار و ۵۰۰ تن پتاسه است که تمامی این میزان تحویل کشاورزان شده است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت:  ۶ هزار و ۷۵۰ تن کود اوره تامین شده در بهار امسال نیز به منظور مصرف سرک مزارع گندم وجو ز مبادی پتروشیمی‌های کرمانشاه وبندر امام (ره) درحال حمل به استان و شهرستان‌ها است ودر این زمینه هیچ مشکلی وجود ندارد.

۶۲۵ هزار هکتاراز اراضی کشاورزی استان در پاییز سال ۹۸ تحت کشت محصولات زراعی گندم ، جو،نخود،کلزا،ماشک وخلر قرار گرفته است.

در این فصل ۵۹۰ هزار هکتار گندم، ۳۱ هزار هکتار گندم، یک هزار و ۱۰۰ هکتار کلزا، یک هزار و ۱۰۰ هکتار نخود،  ۷۵ هکتار ماشک و خلر بوده که علی رغم کاهش بارندگی‌ها ، بدلیل پراکنش مناسب وشروع زود هنگام بارش‌های پاییزه وضعیت سبز ورویشی مناسبی دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.