صباح قریشی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این سامانه برای شناسایی و غربالگری به موقع، هوشمند و پیشگیری از آسیب‌های روانی و اجتماعی ناشی از این بحران راه‌اندازی شده است.

وی افزود: تمام اقشار جامعه می‌توانند با مراجعه به این سامانه به نشانی http://corona.behzisti.ir علاوه بر تکمیل اطلاعات جمعیت شناختی، در زمینه رفع افسردگی اضطراب، استرس و موارد دیگر، راهکارهای علمی و پیشنهادات متناسب با شرایط روحی روانی خود را دریافت کنند.

مدیرکل بهزیستی کردستان یادآور شد: این سامانه با صدای مشاور و از طریق خط تلفنی۱۴۸۰ به عنوان یکی از محورهای ارجاع به سایر سطوح خدمات ارتباط داشته و در صورت نیاز موارد به مراکز مشاوره تخصصی هم ارجاع می‌شود.

وی اضافه کرد: مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ بهزیستی با داشتن ویژگی‌های منحصربفرد از جمله رایگان بودن و ضریب نفوذ بالا در بین مردم و برای بهره‌گیری آحاد جامعه اعم از روستایی و شهری و ارائه خدمات تخصصی مشاوره روانشناختی فعالیت می‌کند.

قریشی تاکید کرد: مشاوران و روانشناسان این بخش در زمینه‌های مختلف از جمله مشکلات فردی، تحصیلی، مشکلات روحی، افسردگی، استرس، تعارضات زناشویی، ارائه راهنمایی و مشاوره پیش از ازدواج به مراکز تخصصی به صورت ۲۴ ساعته و حتی در طول ایام تعطیل هم فعالیت دارند.  

وی گفت: ارائه خدمات سامانه خودارزیابی روانشناختی بحران بهزیستی تا سفید شدن وضعیت و گذر از دوره بحران به تمام اقشار آسیب‌پذیر و نیازمند جامعه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.