خلیل رنجبر در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: با هدف ارتقای آموزش قرآن و ایجاد خاطره ای ماندگار در ذهن دانش آموزان با نیازهای ویژه در این پویش جزء ۳۰ قرآن کریم در ۵۶ مدرسه مجازی و کانال ارتباطی آموزش داده می شود و دانش آموزان به حفظ سوره های قرآن کریم ترغیب خواهند شد.

وی افزود: نهادینه کردن فرهنگ تلاوت روزانه قرآن، ایجاد روحیه قرآنی و آشنایی با شیوه تلاوت صحیح کتاب آسمانی در راستای رشد و تکامل دینی دانش آموزان بسیار مؤثر است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان همراهی و همکاری اولیای دانش آموزان با نیازهای ویژه در برنامه های تربیتی و قرآنی را ضروری دانست و ادامه داد: همراهی اولیای دانش آموزان با معلمان باعث می شود تا اثر بخشی تعلیم و تربیت بیشتر و خاطره ای ماندگار در ذهن دانش آموزان ثبت شود.

رنجبر ترویج فرهنگ قرآنی و آشنایی دانش آموزان با نیازهای ویژه با مفاهیم اخلاقی و تربیتی قرآن را از اهداف برگزاری این برنامه معنوی دانست و یادآور شد: حدود ۹۰۰ دانش آموز با نیاز ویژه در این محفل معنوی و برنامه آموزشی، فرهنگی و تربیتی شرکت خواهند کرد.

وی بیان کرد: بر اساس منشور توسعه فرهنگ قرآنی در هر یک از دوره های تحصیلی اهداف خاصی متناسب با سن و سال دانش آموزان در این برنامه های مجازی در نظر گرفته شده است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با بیان اینکه سند تحول بنیادین بر اساس آموزه های قرآن طراحی شده است، گفت: تزکیه بر تعلیم تقدم دارد و رویکرد آموزش و پرورش نیز همواره در این مسیر بوده است.

رنجبر با بیان اینکه دانش آموزان با الگو قرار دادن کتاب آسمانی در برنامه های زندگی خود در مسیر رشد و تعالی قرارمی گیرند، اظهار داشت: امید است با برگزاری این برنامه ها بتوانیم به تعمیق معارف الهی دست یابیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.