معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: هدف این دوره آموزشی توانمندسازی داوران مسابقات قرآن، عترت و نماز و همچنین تعیین سطح آنان جهت اعطای مدرک داوری و استفاده در داوری مراحل استانی مسابقات است.

علیرضا مالک‌اشرفی افزود: ۱۵۰ نفر از داوران مرحله شهرستانی مسابقات قرآن، عترت و نماز در رشته‌های تفسیر قرآن کریم، صحیفه سجادیه، انشای نماز، احکام، وقف و ابتداء و مداحی در این دوره با حضور  اساتید و داوران برجسته استانی و ملی به بحث و تبادل نظر در رابطه با آیین‌نامه داوری رشته‌های مختلف می‌پردازند.

وی به نحوه تعیین سطح داوران نیز اشاره و بیان کرد: از همه شرکت‌کنندگان در ابتدای دوره پیش آزمون گرفته می‌شود تا سطح علمی آنان سنجش شود، سپس فرم‌های داوری آنان و نقاط ضعف و قوت افراد توسط اساتید کلاس تحلیل و بررسی می‌شود.

معاون اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: پس از بحث و تبادل نظر راجع به نکات داوری، در پایان دوره شرکت‌کنندگان مجدد به داوری یک نمونه اجرا خواهند پرداخت و اساتید بر همین مبنا و نیز استانداردها اقدام به تعیین سطح آنها و انتخاب افراد برگزیده می‌کنند.

این دوره آموزشی تخصصی داوران مسابقات قرآن، عترت و نماز به مدت دو روز ادامه در مشهد ادامه دارد.

خراسان رضوی افزون بر یک میلیون و ۳۰۰ هزاردانش‌آموز دارد که ۹ درصد جمعیت دانش‌آموزی کشور را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.