حجت ‌الاسلام علی ‌اکبر سبزیان روز چهارشنبه در حاشیه مراسم افتتاح کتابخانه آیت ‌الله عطاردی قوچانی در این شهر طی گفت و گو با خبرنگاران افزود: استان خراسان رضوی در زمینه کتابخانه نابینایان وضعیت مناسبی دارد و با توجه به علاقه ‌مندی نابینایان به مطالعه سعی شده است در تمام کتابخانه ‌های جدید قسمت نابینایان نیز دایر شود.
وی اظهار کرد: پنج کتابخانه طی هفته دولت در خراسان رضوی به بهره‌ برداری می ‌رسد و خلاء شهرستان ‌هایی که فاقد کتابخانه هستند با کتابخانه سیار پر می‌ شود.
وی گفت: آمار دقیق از سرانه کتابخانه نمی‌ توان ارائه داد اما تلاش شده است با برگزاری نشست‌ های کتاب ‌خوان عمومی و ویژه مدیران، مسابقات کتابخوانی و نشست‌ های کتابخوان به ‌صورت صنفی سطح مطالعه و کتابخانه در استان افزایش یابد.
حجت ‌الاسلام سبزیان افزود: یکی از برنامه ‌ها با محوریت آموزش ‌و پرورش در مدارس است که از مهر ماه انجام خواهد شد همچنین مسابقات کتابخانه با رویکرد محتوا محوری برگزار می ‌شود.
وی با بیان اینکه مأموریت کتابخانه ‌ها تغییر کرده و کتابداران به دنبال مشتاقان کتاب و کتابخوانی هستند، اظهار داشت: در جشنواره امسال کتابخوانی رضوی، استان خراسان رضوی رشد 2 برابری در بخش مکتوب و رشد 100 برابری در بخش الکترونیک داشته است.
فرماندار قوچان نیز در این مراسم با بیان اینکه کتابخانه آیت ‌الله عطاردی قوچانی به ‌عنوان یکی از دغدغه ‌ها و نیازهای شهرستان طی سال ‌های اخیر بود گفت: این کتابخانه با زیربنای 325 مترمربع در 2 طبقه و با هزینه پنج میلیارد ریال به بهره‌ برداری رسید.
علیرضا قامتی افزود: افتتاح این کتابخانه می ‌تواند جاذبه ‌ای برای جوانان باشد و فرهنگ کتاب ‌خوانی را گسترش دهد.
در این مراسم مجموعه قرآن ویژه نابینایان توسط فرماندار قوچان به کتابخانه آیت‌ الله عطاردی قوچانی اهدا شد.
قوچان دارای هشت کتابخانه عمومی و مشارکتی است.
این شهرستان در 137 کیلومتری مشهد قرار دارد.
7501 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.