به گزارش خبرآنلاین لرستان، خدانظر دریکوند ترویج و اشاعه فرهنگ قرآن و عترت را از جمله سیاست های محوری دستگاه تعلیم و تربیت برشمرد و افزود : این آیین معنوی و روحانی قرآنی به مناسبت بزرگداشت هفته قرآن برگزار می شود و در آن از 20 نفر از حافظان دانش‌آموز و فرهنگی کل قرآن کریم،شهدای قرآنی دانش‌آموز و خادمان برتر قرآن تجلیل خواهد شد.

وی در ادامه تاکید کرد : اجرای این محفل قرآنی توسط عباس سلیمی از مجریان شبکه قرآن و معارف سیما صورت خواهد گرفت و سیدمحمدجواد حسینی نفر اول مسابقات بین المللی قرآن کریم در این محفل قرآنی تلاوت خواهند کرد .

دریکوند تصریح کرد : قرآن کریم دربرگیرنده ی هدایت و سعادت انسان در دنیا و آخرت است و در تمام مراحل زندگی رهبر و راهنمای انسان به سوی کمال این اکتاب انسان ساز است.

وی ادامه داد : جوانی که مسیر زندگی خود را در جهت قرآن قرار می دهد قادر خواهد بود سرمایه ی گرانبهای عمر خود را به خوبی در جهت پیشرفت و کمال مدیریت کند ؛ زیرا چ در پرتو قرآن به محدود بودن فرصت و ارزش آن پی می برد و می داند که اگر آن را مدیریت نکند در خسران و زیان خواهد بود.

دریکوند در پایان دستیابی به حیات طیبه را غایت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برشمردو تاکید کرد : زندگی حقیقی و حیات طیبه درپرتو عمل به دستورها و رهنمون های قرآن شکل می گیرد و اگر جوان امروز به این حد از فهم برسد، چارچوب زندگی خود را تغییر خواهد داد و خواهد فهمید زمان چه ارزشی دارد، احترام به والدین را فراخواهد گرفت، در رفتار و تعاملات اجتماعی از قرآن مدد گرفته و از رفتارهای غیراخلاقی و انحرافی دوری خواهد کرد و برای تمام مراحل زندگی خود در چارچوب قرآن برنامه ریزی خواهد کرد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 808125
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.