برهان صلواتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سهم ابلاغی این استان در سال گذشته از محل منابع اعتباری سال‌های ۹۷ و ۹۸ حدود ۵۹۶ میلیارد ریال بوده که ۴۲۱ میلیارد ریال از این میزان به بانک‌ها تخصیص یافت.

وی اضافه کرد: در این مدت ۳۶۰ میلیارد ریال تسهیلات به پنج هزار و ۹۷ متقاضی پرداخت شده تا با استفاده از آن برای پنج هزار و ۲۹۵ نفر شغل ایجاد شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان یادآور شد: سال گذشته این اداره کل برا پنج هزار و ۲۸ نفر پروانه فعالیت مشاغل خانگی صادر کرده و بر نحوه فعالیت ۹۹۷ مورد پروانه نیز نظارت داشته است.

امروزه کسب و کارهای خانگی به عنوان راهکاری مهم برای ایجاد اشتغال و درآمد در سراسر جهان محسوب می‌شوند و قابلیت انجام این نوع کسب و کار در منزل سبب ایجاد مزایای بسیاری برای شاغلین آن ها می شود، که از جمله می توان به ایجاد توازن بین مسوولیت خانوادگی زنان و اشتغال آنان، حذف هزینه های مربوط به خرید، رهن و اجاره کارگاه و ایاب و ذهاب، استفاده از نیروی کار سایر اعضای خانواده اشاره کرد.

متقاضیان مشاغل خانگی لازم است متناسب با نوع فعالیت مورد نظر خود در یکی از  بخش‌های مستقل، تحت پوشش و پشتیبان انجام دهند و باید  از مهارت و تخصص کافی جهت انجام شغل خانگی مورد نظر برخوردار باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.