مجتبی ورمقانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کارشناسان شبکه دامپزشکی قروه روز گذشته  در آخرین اقدام خود توانستند یک واحد قصابی را که اقدام به جعل لیبل دامپزشکی کرده بود شناسایی و با اخذ دستور قضایی آن را پلمب کنند.

وی با بیان اینکه تخلفات این واحد مسبوق به سابقه است و زمستان سال قبل نیز دستور پلمپ این واحد از مقامات قضایی شهرستان به دلایل فوق اخذ شده بود افزود: همچنین عرضه گوشت قرمز غیربهداشتی و کشتار غیرمجاز از دیگر تخلفات محرز این واحد صنفی بود.

مدیرکل دامپزشکی کردستان یادآور شد: کارشناسان دامپزشکی هچنین توانستند ۸۰ کیلوگرم گوشت قرمز غیربهداشتی را از این واحد کشف و ضبط کرده اند.

ورمقانی گفت: کارشناسان دامپزشکی کردستان در طرح نظارت نوروزی پیش از این سه واحد مرغ فروشی متخلف را نیز در شهرستان‌های کامیاران، مریوان و سنندج با حکم قضایی پلمب کرده‌اند.

وی از شهروندان درخواست کرد گوشت قرمز مورد نیاز خود را از مراکز مجاز و با توجه به مهر و لیبل گوشت و تاریخ انقضای آن تهیه کنند و در صورت مشاهده تخلفات تمامی واحدهای عرضه و توزیع مواد خام دامی مراتب را با شماره ۱۵۱۲ به دامپزشکی استان و شهرستان‌ها اطلاع دهند.

وی گفت: کارشناسان طرح نظارت نوروزی دامپزشکی کردستان از ۲۰ اسفند در نظارت‌های خود توانستند چهار هزار و ۸۶۰ کیلوگرم انواع فرآرده خام دامی غیرمجاز و فاسد را از چرخه مصرف انسانی خارج و ۵۶ واحد صنفی متخلف را به مراجع قضایی معرفی کرده اند.

مقرر شده کارشناسان در طرح تشدید نظارت نوروزی ۷۰۰ گروه روز بازرسی و ۷۰ گروه روز نظارتی در استان نظارت مستمر و منظم بر فعالیت کشتارگاه های دام و طیور و سه هزار مرکز عرضه مواد پروتئینی داشته باشند.

از ۲۰ اسفند ۹۸ تا ۱۵ فروردین ۹۹ هر روز ۶۰ نفر از پرسنل دامپزشکی در قالب ۲۶ اکیپ بازرسی وظیفه نظارت بر مراکز تولید، نگهداری، توزیع، عرضه و مصرف فرآورده های خام دامی در استان را بر عهده دارند.

هم اکنون حدود ۵۶ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد که از این تعداد ۲۹ هزار واحد در مرکز استان مستقر بوده و حدود سه درصد از این واحدهای صنفی فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای محسوب می‌شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.