فرزاد سردارزاده روز پنجشنبه در کارگروه تنظیم بازار استان اظهار داشت: بعد از شیوع کرونا شاهد افزایش تقاضای برخی از کالاها در سطح بازار بوده و هستیم و همین منجر به تقویت نظارت و بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی شده است.

وی اضافه کرد : در نتیجه بازرسی های انجام شده در این ایام، ۱۸ هزار عدد ماسک، بیش از ۳۰ هزار دست دستکش یکبار مصرف، ۷۹ لیتر الکل، ۵۱۸ عدد اسپری ضدعفونی کننده و ۱۱۸ عدد اسپری تقلبی در استان کشف و ضبط شد.

رییس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: در این رابطه ۵۰ پرونده مربوط به گران فروشی و کم فروشی کالاهای بهداشتی از سوی صنوف مختلف به ارزش ۳۵۷ میلیون ریال در استان برای متخلفان صنفی تشکیل شد البته در بین اقلام بهداشتی ماسک، دستکش و الکل با افزایش قیمت و کاهش عرضه در بازار مواجه شد.

سردارزاده یادآور شد: شیوع این ویروس موجب افزایش تقاضای برخی از میوه‌ها و سبزیجات همچون سیر و زنجبیل شد که در این خصوص هم ۱۱ پرونده گرانفروشی تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

رییس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: سه واحد تولیدی (۲ واحد در سنندج و یک واحد در سقز) ۱۵ هزار و ۶۰۰ بطری تحویل شرکت توزیع دادند که در داروخانه‌های سنندج، کامیاران، قروه و مریوان توزیع می‌شود که ۲ داروخانه از توزیع این مایع ضدعفونی امتناع کرده و ۲ داروخانه هم مواد ضدعفونی تقلبی عرضه می‌کردند که کشف و ضبط شد.

توزیع ۳۰ تن الکل هفته آینده بین واحدهای تولیدی کردستان

مدیر نظارت و ارزیابی فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان هم در این جلسه با اشاره به اینکه ۲۲ هزار لیتر الکل جذب استان شد، گفت: با این میزان الکل بیش از ۲۴ هزار بطری مایع ضدعفونی کننده در واحد تولیدی سقز تولید شده است.

شهاب قصری با بیان اینکه از این میزان تاکنون ۱۳ هزار و ۶۰۰ بطری بین داروخانه‌های سقز و بانه توزیع شده است،  اضافه کرد: تاکنون سه هزار و ۵۰۰ بطری ۵۰۰ سی سی مایع ضدعفونی کننده تولیدی واحد سیران سنندج بین ادارات توزیع شده ضمن اینکه این واحد باید ۳۲ هزار بطری تحویل شرکت توزیع دهد.

مدیر نظارت و ارزیابی فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: تقاضای ۳۰ تن الکل را کردیم که هفته آینده وارد استان می‌شود و بین چهار واحد تولید کننده مایع ضدعفونی توزیع خواهد شد.

کرونا با نام رسمی کووید ۱۹ از اوایل دی ماه در ووهان واقع در استان هوبی چین پدیدار شد و تاکنون دربیش از ۱۲۰ کشور جهان در تمام قاره‌ها را تحت تاثیر قرار داده و ۱۱۹ هزار نفر را مبتلا کرده است.

ایران نیز از ویروس کرونا در امان نماند و نخستین مورد بیماری ۳۰ بهمن ماه در قم شناسایی شد و هم اکنون پس از ۲۲ روز  تعداد مبتلایان در کشور به ۹ هزار نفر افزایش یافته است که تاکنون ۲ هزار و ۹۵۹ بیمار بهبود یافته و ترخیص شده اند و ۳۵۴ نیز جان خود را از دست داده‌اند.

در این مدت تعداد کل مراجعین به بیمارستان‌های کردستان نیز ۳۹۴ نفر بود که ۸۷ نفر از آنان بستری هستند و بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی ابتلای ۸۴ نفر از این افراد به بیماری کووید ۱۹ مثبت است.

افراد مبتلا در بیمارستان‌های این استان بستری هستند که شامل ۳۳ نفر در سقز، ۱۷ نفر در بانه، ۱۱ نفر در سنندج، ۹ نفر در قروه، چهار نفر در کامیاران، سه نفر در دیواندره، ۲ نفر در بیجار، ۲ نفر در مریوان، ۲ نفر در دهگلان و یک نفر در سروآباد است.

تاکنون ۶ بیمار کردستانی بر اثر ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست داده اند که از این تعداد پنج بیمار در سقز و یک بیمار مربوط به مریوان است.

کرونا، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه های انتقال آن عطسه و سرفه و دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می کنند علاوه بر پرهیز از دست دادن و روبوسی و عدم حضور در مراکز عمومی، به هنگام عطسه حتما جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.