خبرگزاری مهر گروه استان ها: استان کردستان به دلیل نزدیکی به مرز کشور عراق صحنه عملیات های مختلفی علیه رژیم بعثی بود و همزمان با آن هم بارها از سوی رژیم بعث مورد حملات هوایی قرار گرفت.

در حالیکه کردستان در مقابل دشمن بعثی از خاک ایران زمین دفاع می کرد، ضد انقلاب نیز با توطئه های دشمنان بیرونی در این منطقه آشوب به پا کردند و به همین دلیل مردم این استان مجبور بودند در این عرصه نیز از خود دفاع کنند.

هستند هزاران شهید و آزاده ای که از این استان برخاسته و با رشادت و جانفشانی از ایران عزیز اسلامی دفاع کرده اند و به همین دلیل است که امروز کردستان بیش از ۵۴۰۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

اولین روز مهر ماه سال ۱۳۴۲ در میان خانواده‌ای متدین و زحمتکش در شهرستان مریوان فرزندی متولد شد که نام او را عبدالله گذاشتند. عبدالله خیلی سریع به عنوان فردی با استعداد در میان اعضای خانواده شناخته شد و در مدرسه نیز به همین دلیل مورد توجه خاصی قرار می گرفت.

کودکی

پدر و مادرش صدیق و مینا نام داشتند. عبدالله در یک خانواده پر جمعیت ۹ نفری به دنیا آمد و علی رغم تمام مشکلات توانست به مدرسه برود و تا کلاس اول نظری درس خواند اما پس از آن دست از تحصیل کشید و به کار کردن مشغول شد تا شاید بتواند به رفع و رجوع مسائل مالی خانواده کمکی کرده باشد.

به همین دلیل بود که وی خیلی سریع دست از درس و مدرسه کشید و همراه با دیگر اعضای خانواده روی به کار و تلاش آورد و به فعالیت های کشاورزی و ساختمانی ادامه داد.

خصوصیات اخلاقی

عبدالله فردی مقید به اصول اسلامی، خوش اخلاق، صبور، زحمت کش، صادق و وقت شناس بود و به همین دلیل در میان افراد هم سن و سال خود همواره مورد توجه قرار می گرفت.

دفاع مقدس

در جریان سال‌های دفاع مقدس و تجاوز ددمنشانه رژیم بعثی عراق به پشتوانه استکبار جهانی به مرزهای کشور عزیزمان، عبدالله برای دفاع از آب و خاک ایران اسلامی به خدمت مقدس سربازی رفت و در گروهان یکم گردان ۷۸۴ تیپ ۴ زرهی لشکر ۲۱ پیاده حمزه دهلران مشغول خدمت شد.

وی برای رویارویی با دشمن بعثی عراق هیچ واهمه‌ای نداشت و با خلوص نیت و جان بر کف پا به عرصه خدمت و نبرد علیه باطل گذاشته بود و در عملیات های مختلفی با رشادت هر چه تمامتر حضور پیدا کرد و از خاک ایران زمین به دفاع پرداخت.

شهید عبدالله پرتوی در طول دوران خدمت مقدس سربازی، نیروی شجاع و توانمند بود و به همین دلیل در عملیات های مختلفی نیز حضور پیدا کرده و با ایثار و رشادت های مثال زدنی تمامی وظایف خود را به بهترین شکل ممکن انجامی می داد.

شهادت

سر انجام در ساعت ۱۷ روز بیست و سوم اسفند ماه سال ۱۳۶۵ در منطقه عملیاتی زبیدات دهلران مورد اصابت ترکش خمپاره دشمن قرار گرفت و با وجود اینکه بلافاصله به بیمارستان لشکر منتقل شد به دلیل شدت جراحات وارده به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

پیکر پاک شهید عبدالله پرتوی بعد از انتقال به مریوان در گلزار شهدای این شهرستان به خاک سپرده شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1379190
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.