به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی صبح سه شنبه در مراسم تکریم و معارفه رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان کردستان، اظهار داشت: هیچ تفاوتی بین ائمه جمعه اهل سنت و شیعه وجود ندارد و شورای سیاستگذاری در کردستان با حضور روحانیون اهل تشیع و ماموستایان اهل سنت برگزار می شود و این مسئله نشان دهنده وحدت این بزرگواران در منطقه کردستان است.

وی افزود: با این کار وحدت عملی در کردستان شکل گرفته و خواسته اسلام و کلام وحی نیز که همان وحدت مسلمانان با یکدیگر است به خوبی محقق شده و وقتی روحانیت با تمام وجود وحدت را درک کنند می توانند یکدیگر را تقویت کنند.

نماینده ولی فقیه در کردستان ادامه داد: دشمنان در بعد جنگ نرم اختلافات مذهبی را یکی از مهمترین ابزار خود می دانند تا بتوانند با ایجاد تفرقه میان اهل سنت و تشیع بین مسلمانان اختلاف ایجاد کنند تا به خواسته خود برسند که وحدت مذاهب مختلف در ایران مانع این کار شده است.

آیت الله حسینی شاهرودی یادآور شد: همین وحدت در ایران باعث شده که در خارج از مرزها و در منطقه نیز مسلمانان به وحدت برسند و همین مسئله باعث شده نیروهای متجاوز امریکایی و اسرائیلی که در منطقه وجود دارند احساس امنیت نکنند.

وی بیان کرد: در بحث موشک باران مقر آمریکایی ها در عراق که توسط ایران بدنبال شهادت سردار قاسم سلیمانی صورت گرفت, دشمن وقتی دید تمامی ملت های منطقه در خون خواهی خون شهید دلها وحدت دارند چاره ای جز تسلیم نداشت و نتوانست علیرغم تمام ادعایش به ایران تجاوز کند.

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: امروز با توجه به هجمه هایی که از سوی دشمنان به فرهنگ جامعه ما صورت گرفته نقش ائمه جمعه در هدایت افراد جامعه به ویژه جوانان که در نوک پیکان این هجمه ها قرار دارند بسیار سنگین است و باید دین حق را بین مردم بیش از گذشته اشاعه دهند.

آیت الله حسینی شاهرودی اظهار داشت: نمی توان انتظار معجزه برای گسترش دین اسلام داشت و ائمه جمعه بعنوان مبلغین دینی وظیفه دارند انچه که دین اسلام به انان تکلیف کرده را در جامعه نهادینه کنند و جوانان را به سوی جهاد و مبارزه در راه خدا هدایت کنند.

وی افزود: به همین جهت باید تمام توان خود را به کار گیریم تا بتوانیم هم حمله دشمنان به فضای فذهنگی جامعه را دفع کنیم و در کنار آن هم فرهنگ دینی و اسلامی را در میان جوانان گسترش دهیم.

گفتنی است پیش از این حجت الاسلام مهدی فرضی ریاست شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کردستان را برعهده داشت که در این مراسم از زحمات وی تقدیر و حجت الاسلام سیدمحمدعلی رضایی به عنوان رئیس جدید شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان معرفی شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.