به گزارش ایرنا، محمد کاظمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آمریکا با اعمال این تحریم ها درصدد ایجاد جنگ روانی علیه ملت ایران است و می خواهد از این جنگ روانی به نفع خود استفاده کند.
وی با تاکید بر اینکه ملت ایران باید بیش از گذشته هوشیار باشد، گفت: مردم نباید نگران تحریم های آمریکا باشند، چراکه تمامی مسایل، تدابیر و پیش بینی های لازم توسط مسئولان کشور و دولت اندیشیده شده است.
نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس دهم خاطرنشان کرد: تحریم هایی که قرار است از امروز 13 آبانماه اعمال شود، پیشتر اثر خود را گذاشته است و شرایط ما سخت تر از شرایط فعلی نخواهد بود.
کاظمی بیان کرد: ما با کشوری به نام آمریکا مواجه هستیم که مسئولانش به هیچ قاعده و قانونی پای بند نیستند و باید شرایط کنونی را تحمل کنیم تا بتوانیم افق روشنی را در آینده ترسیم کنیم.
وی دشمنی نظام استکباری آمریکا با جمهوری اسلامی ایران را یک دشمنی عمیق و کینه توزانه از ابتدای انقلاب تاکنون دانست و افزود: آمریکا با استقلال و اسلامیت ما مخالف است و از اینکه ما روی پای خود ایستاده ایم و در اختیار آنها نیستیم، عصبانی است.
عضو فراکسیون امید مجلس دهم ادامه داد: آنان از این موقعیت ما و سیاستی که مسئولان نظام جمهوری اسلامی در حفظ استقلال کشور دارند، ناراحت هستند و به همین منظور همواره به بهانه های مختلف ظلم و ستم خود را به مردم ایران روا می دارند.
کاظمی با اشاره به خروج آمریکا از توافق بین المللی برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) گفت: آمریکا با وجود امضای توافق هسته ای برجام، با خروج از آن تمامی ضوابط و قواعد قانونی، عرفی، بین المللی و دیپلماسی را زیر پا گذاشت و با وجود اینکه خود منادی نظم جهانی است، در عمل با این اقدام نظم حقوقی و بین المللی را نقض کرد.

**با وحدت کشور را پیش می بریم
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکا با اعلام تحریم های جدید علیه ایران در صدد اعمال فشار به مردم است، تاکید کرد: طبق بیانات روز گذشته رهبر معظم انقلاب در جمع دانش آموزان، فشار این تحریم ها بیشتر متوجه مردم است، پس چگونه شعار می دهند ما با مردم ایران مخالف نیستیم.
کاظمی اظهار داشت: آمریکا و هم پیمانانش باید بدانند که بین مردم ایران و نظام هیچ فاصله و اختلافی نیست و ما ملت یکپارچه ای هستیم که کشور را با وحدت پیش می بریم.
وی با بیان اینکه مردم، تکیه گاه دولت هستند، ادامه داد: هیچ اختلاف و تمایزی بین مردم و دولت وجود ندارد و این تحریم ها دشمنی آشکار با ملت ایران و نه با دولت است.
کاظمی با اشاره به اظهارات «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر اینکه اعمال تحریم ها برای این است که ایران سیاست خود را تغییر دهد، بیان کرد: ایران کشوری مستقل است و برای استقلال خود و مردمی که در سایر نقاط جهان به دنبال استقلال و حفظ آن هستند، همراهی و همکاری دارد.
نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس دهم با بیان اینکه ما خلاف جهت گیری های بین المللی حرکت نکرده ایم، گفت: ما هیچ حرکتی که قانون شکنانه باشد، نظم جهانی را مختل کند و خلاف مسایل بین المللی باشد، نکرده ایم و همراهی اروپا با ما این را نشان می دهد.
کاظمی تاکید کرد: جمهوری اسلامی به آنچه تعهد کرده، پای بند است و قصد تجاوز به هیچ کشوری را ندارد و با تمامی کشورها بویژه کشورهای مسلمان منطقه بنای دوستی و تعامل دارد.
وی ادعای آمریکا مبنی بر اینکه ایران بدون جهت در منطقه خاورمیانه دخالت می کند را یک دروغ محض دانست و گفت: بر چه اساسی آنها از آن سوی دنیا در سوریه حضور دارند، اما ما نمی توانیم به کشوری که از ما مشاوره و همفکری می خواهد، کمک کنیم؟ اینها بهانه ای بیش نیست.
نماینده مردم ملایر در مجلس دهم ابراز امیدواری کرد: مردم بار دیگر با حضور باشکوه خود در راهپیمایی 13 آبان روز مبارزه با استکبار جهانی، پاسخ دندان شکنی به حرکت های ظالمانه و تجاوزگرانه آمریکا بدهند.
به گزارش ایرنا، «جان بولتون» مشاور رئیس جمهوری آمریکا با لحنی که حاکی از ناکامی آمریکا در تحریم ایران است، به همراهی نکردن شرکای تجاری مهم تهران در تحریم های یکجانبه کاخ سفید علیه ایران اعتراف کرد.
آخرین اخبار حاکی از این است که آمریکا تاکنون مجبور شده است دست کم هشت کشور را از تحریم های نفتی علیه ایران معاف کند.
7528/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.