به گزارش ایرنا، فریدون همتی روز شنبه در پیامی به مناسبت گرامیداشت روز 13 آبان و دعوت مردم برای شرکت در راهپیمایی این روز بزرگ افزود: تحریم ملت ایران حربه ای بوده که آمریکا از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی برای تحت فشار قرار دادن مردم به کار برده است اما همواره با مقاومت و ایستادگی جانانه ایرانیان در برابر تحریم ها مواجه شده است.
وی بیان داشت: در طول 40 سال گذشته آمریکا به عنوان سردمدار استکبار جهانی، هرنوع توطئه ای را برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ملت ما به کار برده است، اما مردم همیشه در صحنه ایران با قدرت و صلابت همواره آمریکا را در رسیدن به اهداف شوم خود، ناکام گذاشته اند.
استاندار هرمزگان یادآورشد: مردم ایران در این سال ها، تهدید تحریم را به فرصتی برای رشد و پیشرفت و اتکا به ظرفیت ها و توانمندی های داخلی تبدیل نموده اند و به دشمنان نشان داده اند که ذره ای از آرمان ها و ارزش های خود، کوتاه نخواهند آمد.
همتی گفت: سیزدهم آبان از روزهای ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی ایران محسوب می شود که رویدادهای بسیار مهمی با این روز مصادف شده است.
وی ادامه داد: در 13 آبان سال 1343 نیز رژیم ستمشاهی با تبعید حضرت امام خمینی (ره)، تصور داشت می تواند در روند مبارزات انقلابی ملت ایران خلل ایجاد کند اما، امام راحل این انقلاب را در مسیری هدایت نمود که در سال 1357 به پیروزی رسید.
استاندار هرمزگان بیان داشت: 13آبان سال 1357 نیز یادآور حرکت انقلابی و شجاعانه دانش آموزان ایرانی در مبارزه با رژیم طاغوت است که در این راه دانش آموزان انقلابی توسط جلادان شاه ظالم به خاک و خون کشیده شدند و شهادت دانش آموزان موجب شد این روز به عنوان روز دانش آموز نامگذاری شود.
استاندار هرمزگان اظهارداشت: در این میان 13 آبان سال 1358 یادآور رویدادی حماسی در تاریخ انقلاب اسلامی است و در این روز دانشجویان پیرو خط امام (ره) با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، به تعبیر حضرت امام راحل، انقلاب دومی را رقم زدند که به سال ها جنایت و جاسوسی آمریکا در سرزمین ایران پایان داد.
همتی گفت: آمریکا با خوی مستکبرانه خود، سالیان سال در دوران رژیم طاغوت بر دارایی های ملت ایران تسلط داشت و دست به هر نوع جنایتی در این کشور می زد، اما انقلاب اسلامی به سلطه آمریکا بر ایران پایان داد و تسخیر لانه جاسوسی نیز به طور کامل مزدوران آمریکایی را از کشور ما بیرون راند.
وی خاطرنشان کرد: ملت ایران، با حضور گسترده در راهپیمایی 13 آبان امسال، پاسخی محکم به یاوه گویی های رییس جمهور آمریکا و دیگر سران استکبار خواهند داد و پایبندی خود به انقلاب اسلامی را بار دیگر ثابت خواهند نمود.
وی ضمن دعوت از مردم برای شرکت گسترده در راهپیمایی 13 آبان گفت: در این روز یکصدا فریاد مرگ بر آمریکا را به گوش ساکنان کاخ سفید برسانند و بر ایستادگی در راه دفاع از آرمان های انقلاب و مبارزه با استکبار، تاکیدی دوباره نمایند.
مراسم راهپیمایی 13آبان در شهر بندرعباس فردا یکشنبه از ساعت 9 صبح از میدان انقلاب (روبروی هتل هرمز) تا مسجد جامع بندرعباس (مصلی قدس) برگزار می‌شود.
7195/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.