جعفر توان روز دوشنبه در جلسه قرارگاه پدافند زیستی مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: مردم باید برای جلوگیری از شیوع این بیماری در خانه بمانند و با حضور در خیابان‌ها و اماکن عمومی به گسترش آن دامن نزنند.

وی وضع شهرستان را خوب ارزیابی کرد و گفت: فقط یک نفر بیمار با علایم مثبت کرونا در بیمارستان امام خمینی شهرستان دیواندره بستری بوده که از مردم درخواست داریم که در خانه بمانند تا آسیب جدی به افراد خانواده وارد نشود.

 توان به، تلاش کادر پزشکی و پرستاران شهرستان در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا اشاره کرد  و گفت: برای کنترل و غلبه بر ویروس کرونا به عزم همگانی و همکاری مردم  واطلاع رسانی دقیق نیاز داریم.

رییس ستاد پیشگیری ویروس کرونا در دیواندره گفت: هرچه سطح رعایت بهداشت فردی افزایش یابد روند مقابله تسریع شده و برابر مصوبه ستاد اقامه نماز کشور و ستاد مدیریت بحران استان، نماز جماعت در مساجد و ادارات شهرستان ومجالس ترحیم تا اطلاع ثانوی برگزار نخواهد شد.

وی اظهار داشت: براساس مصوبه ستاد پیشگیری از ویروس کرونا تمامی سفره خانه های سنتی، تالارهای عروسی  وسالن های ورزشی باید در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا بسته شوند.

توان افزود: نانوایی ها، جایگاه های عرضه سوخت، ماشین های مسافربر شهری و بین شهری، آژانس های مسافربری و سرویس های بهداشتی عمومی به صورت مستمر و با نظارت شبکه بهداشت و درمان گند زدایی شوند.

توان افزود: از تمامی ظرفیت های شهرستان برای مقابله با شیوع این ویروس استفاده خواهیم کرد و در این راستا با هماهنگی بخشداران و دهیاران، کار ضدعفونی و گندزدایی در روستاها به جدی دنبال می شود.

فرماندار دیواندره اظهار داشت: امشب تمامی معابر،کوچه ها، و اماکن عمومی با همکاری شهرداریها، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی و شبکه بهداشت ضدعفونی خواهد شد.

تاکنون ۱۷۹ نمونه از افراد مشکوک به ابتلای به بیماری کرونا  در استان گرفته شده است که ابتلای ۶۳ نفر در استان به ویروس کرونا قطعی و ۹۹ نفر هم منفی اعلام شده است.

افراد مبتلا در بیمارستان‌های ۹ شهرستان این استان بستری هستند که شامل ۲۹ نفر در سقز، ۱۱ نفر در بانه، هشت نفر در سنندج، ۶ نفر در قروه، ۲ نفر در کامیاران، ۲ نفر در بیجار، ۲ نفر در مریوان، ۲ نفر در دهگلان و یک نفر در دیواندره است.

کل مراجعین به بیمارستان های استان تا به امروز ۲۸۰ نفر هستند و تا کنون پنج بیمار کردستانی بر اثر ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست داده اند که از این تعداد چهار بیمار در سقز و یک بیمار مربوط به مریوان است.

تاکنون از بین افراد بستری شده چهار نفر در سنندج، ۹  نفر در سقز، چهار نفر در بیجار، سه نفر در دهگلان، ۲ نفر در سروآباد و یک نفر هم در مریوان از بیمارستان ترخیص شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.