امیر بهزاد روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ۹ نمونه مشکوک به بیماری ویروس کرونا در مهاباد که به تهران ارسال شده‌بود، جواب چهار مورد آن مشخص و همگی آنان منفی اعلام شده است.

وی با بیان اینکه نمونه‌های مشکوک به کرونا در آرمایشگاه مرجع دانشگاه علوم پزشکی مستقر در معاونت بهداشتی آزمایش می‌شود، ادامه داد: بیمارانی که جواب آزمایش آنان منفی اعلام شده با بهبودی کامل مرخص شدند و مابقی نیز که جواب قطعی آنان هنوز گزارش نشده در بخش ایزوله تحت مراقبت هستند.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون پنج بیماری مشکوک به بیماری کرونا در بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد بستری هستند، عنوان کرد: افرادی که دارای علایم کرونا از جمله تب، سرفه و تنگی نفس هستند باید در منزل بمانند و برای حضور در جامعه نکات بهداشتی را رعایت کنند.

رییس شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: هم‌اکنون برای حفظ سلامت شهروندان و جلوگیری از شیوع احتمالی بیماری کرونا،  ملاقات بیماران در بیمارستان‌ امام خمینی (ره) این شهرستان تا اطلاع بعدی ممنوع است.

«بهزاد»، با بیان اینکه شبکه بهداشت و درمان آمادگی کامل برای مقابله با این ویروس را دارد، از مردم خواست تا اطلاعات و اخبار را در این زمینه از خبرگزاری‌های رسمی و پایگاه‌های خبری مجوزدار پیگیری کرده و از توجه به اخبار کذب و ضد و نقیض و انتشار آن در فضاهای مجازی خودداری کنند.  

به گزارش ایرنا کرونا مانند سایر ویروس‌های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خود ایمنی می‌تواند خطرناک باشد و مرگ‌ و میر آن تاکنون حدود ۲.۱ درصد گزارش شده است.

این ویروس به عنوان نوع هفتم از خانواده ویروس کروناها همچنان ناشناخته است و تنها راه مقابله با آن رعایت بهداشت فردی و حاضر نشدن در اجتماعات و محافل عمومی به شمار می‌رود.

طبق آخرین آمار، ۲ هزار و ۳۳۶ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۷۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.