صلاح نصراللهی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به اینکه در ستاد کشوری مبارزه با ویروس کرونا مسوولیت کمیته مبارزه با کرونا در بخش گردشگری و اماکن عمومی به معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی محول شده بنابراین بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری در برخی مناطق کشور از جمله سقر با تصمیم این کمیته ممنوع شده است.

وی با بیان اینکه تیم بازرسی اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سقز در راستای اطلاع رسانی و مبارزه با گسترش و شیوع بیشتر این ویروس عملیات نظارتی بر واحد های اقامتی و پذیرایی بین راهی را تشدید کرده است، افزود: با حضور در اماکن مذکور آموزش‌های لازم جهت مبارزه با شیوع ویروس کرونا را به کلیه ی پرسنل شاغل در واحد های گردشگری ارائه کرده ایم.

نصراللهی اضافه کرد: به همه تاسیسات گردشگری سطح شهر ابلاغ شده که در این مقطع زمانی حساس از پذیرش و ارائه خدمات به افراد مشکوک به ویروس کرونا و گردشگران بشدت پرهیز کنند.

وی از همشهریان و ساکنین روستاهای تابعه شهرستان سقز نیز خواست برای مبارزه با گسترش و شیوع ویروس کرونا تا اطلاع ثانوی از مسافرت و ترددهای غیر ضروری و نیز تجمع در اماکن تاریخی و باستانی و همچنین تفرجگاه‌ها و جاذبه های طبیعی و گردشگری شهرستان سقز خودداری کنند.

نصراللهی تاکید کرد: به دهیاران روستاهای گردشگری همچون سرچاوه که محل پرتجمعی برای بازدید گردشگران است هشدار دادیم از ورود مهمانان نوروزی به این مکان ها جلوگیری کنند تا شیوع این بیماری بیشتر از این ها دامنگیر نشود.  

 رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سقز گفت: بنا به تصمیمات اتخاذ شده در ستاد کشوری مبارزه با کرونا در تعطیلات نوروز ستاد اسکان آموزش و پرورش و مهمانسراهای ادارات این شهرستان مجاز به پذیرش مهمان نیستند.

سقز، شهری باستانی و تاریخی است و دارای قلعه باستانی زیویه، غار کرفتو، مسجد دو مناره، مسجد روستای قلندر و چندین روستایی گردشگری و تفریحی است.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.